Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Toplotni val se nastavlja, a nekim dijelovima Hrvatske već su u 6 sati ujutro izmjerene temperature bile više od 25 stupnjeva Celzijusa.


Kako se vi rashlađujete danas? Šaljite nam vaše fotografije na moj.report@novatv.hr uz naznaku 'Nije nam vruće'!

U 6 sati ujutro u Dubrovniku je izmjereno 26 stupnjeva Celzijusa, u Splitu i Bilogori 25, Senju 24, Malom Lošinju 23, u Šibeniku i Zadru 22.

Vezani članci PR Vrhunska glazba, čarobna scenografija i nekoliko tisuća gostiju svih generacija na zagrebačkom We Love Sound Open Airu Toplinski val u Hrvatskoj Prognostičari objavili upozorenje građanima: Živa u termometru prelazit će 37 stupnjeva, pogledajte gdje će biti najtoplije

Danas će posvuda biti sunčano te vruće i vrlo vruće, u mnogim predjelima i sparno. Sredinom dana i poslijepodne u unutrašnjosti mjestimice može biti umjerenog razvoja oblaka uz malu mogućnost za poneki pljusak. Vjetar slab, na Jadranu poslijepodne slab do umjeren maestral. Najviša dnevna temperatura zraka od 30 do 35 °C, u unutrašnjosti ponegdje i malo viša.

>> Vrhunac toplinskog vala tek dolazi, pripremite šešire i boce vode

U Zagrebu će biti sunčano i vrlo vruće, javlja DHMZ. Sredinom dana i poslijepodne moguć je umjeren razvoj oblaka uz malu vjerojatnost za lokalni pljusak s grmljavinom. Vjetar slab. Najviša dnevna temperatura od 33 do 36 °C.

SAVJETI IZ MINISTARSTVA ZDRAVLJA:

Visoke temperature ne podnose svi jednako dobro. 'Građani se najviše žale na vrtoglavice, kolapsi, nesvjestice, slabost i opći umor', kazala je doktorica Slobodanka Keleuva.

Rashladite svoj dom

Nastojte rashladiti prostor u kojem živite. Mjerite sobnu temperaturu između 8.00 i 10.00 sati, u 13.00 sati i noću nakon 22.00 sata. Idealno bi bilo sobnu temperaturu držati ispod 32°C danju i ispod 24°C noću. To je posebno važno za djecu ili ako ste osoba starija od 60 godina ili ako imate kronične zdravstvene probleme.

- Koristite hladniji noćni zrak da rashladite svoj dom. Otvorite sve prozore ili rolete tijekom noći i ranih jutarnjih sati kada je vanjska temperatura niža (ako je to moguće).
- Smanjite količinu vrućeg zraka unutar stana ili kuće. Danju zatvorite prozore i rolete (ako ih imate), naročito one koji su okrenuti prema suncu. Zatvorite sva umjetna svijetla i što je više moguće električnih uređaja.
- Stavite zaslone, draperije, tende na prozore koji dobivaju jutarnje ili popodnevno sunce.
- Objesite mokre ručnike kako bi rashladili zrak u prostoriji. No, nemojte zaboraviti da se time povećava vlažnost.
Ako imate uređaj za rashlađivanje (air-conditioning) zatvorite vrata i prozore kako ne bi trošili više energije nego što je potrebno.
- Električni ventilatori mogu pružiti olakšanje i osvježenje, ali ako je temperatura iznad 35 ˚C neće spriječiti bolesti vezane uz velike vrućine. Važno je piti dovoljno tekućine.

Klonite se vrućine

- Sklonite se u najhladniju prostoriju Vašeg stana/kuće, posebno noću.
- Ako Vaš stan/kuću ne možete držati hladnim, provedite 2-3 sata dnevno u hladnom prostoru (npr. javna zgrada koja je hlađena).
- Izbjegavajte izlazak u najtoplijem dijelu dana.
- Izbjegavajte naporan fizički rad. Ako morate naporno raditi činite to u najhladnije doba dana, što je obično u jutro između 4.00 i 7.00 sati.
- Potražite sjenu.
- Ne ostavljajte djecu ili životinje u parkiranom vozilu.

Rashladite tijelo i pijte dovoljno tekućine

- Tuširajte se ili kupajte u mlakoj vodi.Druga mogućnost je je zamatanje u hladne mokre ručnike, hladiti se mokrom spužvom, kupke za noge, itd.
- Nosite laganu široku svijetlu odjeću od prirodnih materijala. - Ako idete van stavite šešir širokog oboda ili kapu i sunčane naočale.
- Koristite laganu posteljinu, plahte, po mogućnosti, bez jastuka kako bi izbjegli akumulaciju topline.
- Pijte redovito i izbjegavajte alkohol i napitke s previše kofeina i šećera.
- Jedite češće male obroke. Izbjegavajte hranu bogatu bjelančevinama.

Pomognite drugima

- Posjetite obitelj, prijatelje i susjede koji većinu vremena provode sami. Osjetljive osobe mogle bi zatrebati pomoć tijekom vrućih dana.
- Razgovarajte o toplinskom udaru s Vašom obitelji. S obzirom na svoje zdravstveno stanje i aktivnosti svaki član obitelji treba znati koje mjere zaštite mora poduzeti.
- Ako je netko koga Vi poznajete pod rizikom pomognite mu da dobije savjet i podršku. Starije osobe i bolesnike koji žive sami treba posjetiti barem jednom dnevno.
- Ako uzimaju lijekove, provjerite s liječnikom koji ih liječi kakav utjecaj ti lijekovi mogu imati na termoregulaciju i ravnotežu tekućine u tijelu.
- Položite tečaj prve pomoći kako bi naučili što poduzeti u slučaju toplinskog udara i ostalih hitnih stanja. Svatko mora znati kako reagirati.

Provedite produženi vikend povodom Dana državnosti u Bluesun hotela Elaphusa 4* u Bolu, smještenomu blizini poznate plaže Zlatni rat. REZERVIRAJTE DANAS

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook