"Snađi se kako znaš i umiješ". To je posljednjih dvadesetak dana geslo stanovnika Krapine koji se školuju ili rade u Zagrebu. Autobus više na toj relaciji ne vozi. "Prijateljica mi se baš neki dan žalila kako mora sad nekoga naći jer nema kako putovati na posao", kazala je Petra iz Krapine.
Pročitajte i ovo
Oprez!
Lažne karte javnog prijevoza šire se Hrvatskom: Prevaranti vrebaju na društvenim mrežama
Novi model parkinga
Tomašević razjario građane, ali i izazvao sigurnosnu ugrozu: "Ne znam za koga je ovo bolje rješenje, neka mi objasni ekipica iz Možemo!"
Natalija iz Krapine kaže kako se snalaze vlakovima i presjedaju u Zaboku. Do posla dođu jako teško. "Tko nema auto, mora se buditi jako, jako rano. Ja sam putovala vlakom. Znači, u 4 sata se morate probuditi da na vrijeme ulovite onaj najraniji vlak kojim možete stići na posao", dodaje Natalija.
Prijevoznik koji je do kraja rujna održavao liniju jednostavno više nije imao računicu. Broj putnika, kažu, nije pokrivao ni trećinu troškova. "Mi kao privatni poduzetnik morali smo pribjeći ukidanju linija i moramo se okretati poslovima koji nam donose neku dobit da možemo redovno isplaćivati plaće i pokrivati troškove", kazao je Dejan Bele, rukovoditelj putničkog prometa Presečki prometa.
Rješenja za sada nema
Grad i Županija svjesni su problema, traže s Ministarstvom prometa rješenja, ali za sada još bez konkretnih rezultata.
"Zakon o cestovnom prometu stupio je na snagu u 5. mjesecu, ali čekaju se i Pravilnici temeljem kojih bi županije, jedinice lokalne samouprave, iznašle nova rješenja i mogućnosti financiranja, ali smatramo da je i potpora države bitna", kazala je Sanja Mihovilić, iz Upravnog odjela za gospodarstvo, poljoprivredu, promet i komunalnu infrastrukturu u Krapinsko-zagorskoj županiji.
"Ljudi moraju putovati, ljudi su izgubljeni i jednostavno – Krapincima je veza sa Zagrebom prioritet", kazao je Branko Varjačić, zamjenik gradonačelnika Krapine.
Dok se svi mjerodavni ne dogovore, građani Krapine ljutiti su i razočarani. "To je glupost po meni, da jedan grad kao Krapina, sjedište županije, nema autobusne linije sa Zagrebom", smatra Petra iz Krapine. "Velika katastrofa kad većina radi u Zagrebu jer u Krapini nema posla", dodala je Natalija.
"To nije u redu jer puno mladih putuje u Zagreb svaki dan. Djeca idu u školu. Ne znam, nije baš dobro za naš grad", kazao je Leon, a Dani dodao: "Krapina nije baš tako mali grad. Bar neke linije koje su važne, to bi trebalo popraviti."
Rješenje minibusovi ili licencirani automobili
Trenutačno je jedina veza javnog prijevoza vlakom kojim do Zagreba treba mnogo više vremena. U Ministastvu prometa doznaje se kako je rješenje ovog problema s nerentabilnim linijama uvođenje prijevoza minibusovima ili čak i automobilima s licenciranim prijevoznicima. Prema novom zakonu, takvu vrstu prijevoza jedinice lokalne samouprave mogu organizirati same.
Za takvo što više nije potrebna dozvola Ministarstva prometa, a javni prijevoz može biti organiziran kao javna usluga. Jedinice lokalne samouprave mogu same određivati vozni red. Isto tako, nekoliko jedinica lokalne samouprave može se dogovoriti i zajednički napraviti takve linije.
Stanovnici područja u kojima su autobusne linije prekinute, iako ih i sami nisu koristili, osjećaju se odsječeno i nelagodno. Smatraju da je za ostanak stanovništva na područjima poput krapinskog upravo povezanost ključ.
Nažalost, svi koji mogu riješiti taj problem, voljeli bi, kako se čini, da ga riješi netko drugi. Grad bi volio da to riješi Županija, Županija bi voljela da pomogne država, iz Ministarstva bi voljeli da problem riješe jedinice lokalne samouprave. Konkretnog rješenja, koje je stanovnicima nužno i hitno, za sada - nema.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.