Izborni plakat Milana Bandića (Borna Filic/PIXSELL)
Izborni plakat Milana Bandića (Borna Filic/PIXSELL)

Do službenog početka izborne kampanje ostalo je još osam dana, no Milan Bandić već je krenuo s jumbo plakatima nedvosmislena sadržaja Premijer. Otvorio je i web stranicu premijerbandic.hr.


Milan Bandić, zagrebački gradonačelnik i predsjednik stranke Bandić Milan 365 - Stranka rada i solidarnosti već je nekoliko puta izjavio kako je on najbolji kandidat za novog hrvatskog premijera pa kada su osvanuli jumbo plakati s porukom #Premijer nije bilo teško pogoditi tko stoji iza njih.

Iako službena izborna promidžba starta tek 16. kolovoza, postavljanje ovakvih plakata i prije njezina početka nije nezakonito.

Naime, kako su u Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) odgovorili na upit Nove TV, ne postoji zakonska prepreka da političke stranke i politički aktivne osobe i izvan vremena izborne promidžbe obavljaju aktivnosti koje su vezane uz njihovo sudjelovanje na izborima.

No, njihova je obaveza, ukoliko postanu izborni sudionici, dakle ako njihove liste DIP prihvati kao pravovaljane, da te troškove (narudžba promidžbenog materijala, zakup medijskog prostora i sl.) prikažu u financijskim izvješćima koje svi koji sudjeluju na izborima moraju podnijeti Državnom izbornom povjerenstvu.

Osim plakata na kojima jasno pokazuje da želi biti premijer, otvorio je i internetsku stranicu adrese: www.premijerbandic.hr

DIP u plakatu s natpisom „#Premijer“ ne vidi ništa sporno

Državno izborno povjerenstvo (DIP) poručilo je, upitano za objavu plakata s natpisom #Premijer, da zakon ne priječi političkim strankama i ostalim politički aktivnim osobama da i izvan službene izborne promidžbe „obavljaju svoje redovite aktivnosti“, pa i one koje bi po svom sadržaju upućivale na sudjelovanje na izborima.

Izborna promidžba počinje danom objave zbirnih lista izbornih jedinica, što u slučaju skorih parlamentarnih izbora znači najkasnije s prvim minutama 16. kolovoza, a traje do ponoći, 9. rujna, priopćio je DIP.

Povjerenstvo podsjeća da sve aktivnosti izbornih sudionika za izborne promidžbe, koje se „sadržajno mogu podvesti pod javno predstavljanje i obrazlaganje izbornih programa“ spadaju pod promidžbu, a svi troškovi povezani s tim aktivnostima moraju se iskazati kroz financijska izvješća koja DIP-u moraju podnositi političke stranke i kandidati.

Ako stranke i drugi politički akteri koji namjeravaju postati izborni sudionici imaju određene promidžbene aktivnosti i prije početka izborne promidžbe (promidžbeni plakati, zakup medijskog prostora i sl.), i ti se troškovi moraju prikazati u izvješćima koja će izborni sudionici podnositi. Sve to pod uvjetom da te političke stranke i drugi politički akteri postanu izborni sudionici, tj. da njihova kandidatura postane pravovaljanom, te da se aktivnosti u istom obliku i sadržaju nastave i za vrijeme izborne promidžbe, tumači Povjerenstvo.

Dakle, ako je plakate s natpisom „#Premijer“ istaknuo neki od (budućih) izbornih sudionika na parlamentarnim izborima (a je li riječ o sudioniku, utvrdit će se tek po objavi zbirnih lista) i ako je riječ o plakatima koji će sadržajem predstavljati izbornu promidžbu te ako će se plakati, odnosno njihov sadržaj koristiti i u izbornoj promidžbi, tada trošak njihove narudžbe, kao i zakup panoa za izborne promidžbe, mora biti prikazan u financijskim izvješćima koja su izborni sudionici dužni podnijeti Državnom izbornom povjerenstvu, poručuju iz DIP-a. (N.C. /I.D./Hina)