Vladimir Kos, tehnički direktor u Elektomodul-prometu, objašnjava kako je riječ o detektorima, ugrađenima na vrh semafora, koji reguliraju otvaranje odnosno dužinu trajanja zelenog svjetla, piše Glas Slavonije.
U Osijeku je sve više vozila, sve više semafora, novih regulacija i prometnih čimbenika pa je logičan odgovor razvoj tzv. pametne regulacije prometa.
Tipkala za pješake, induktivne petlje na raskrižjima za najavu vozila iz suprotnog smjera stoga su već našla primjenu na prometnicama.
Novi detektori zamišljeni su tako da na raskrižjima gdje nema neprekidnog prometa iz sporednih ulica omoguće što duži i nesmetaniji prolazak vozila na glavnoj cesti.
Dakle, umjesto uobičajenog intervalskog zaustavljanja, crveno se uključuje tek kada radar detektira dolazak vozila iz druge ulice.
Osim u Osijeku, semafori opremljeni ovakvim detektorima postavljeni su u Vinkovcima, Vukovaru, Bizovcu, ali i Bjelovaru, na ukupno 20 raskrižja.
Pohvalno je i to što stručne službe Elektromodul-prometa preko GSM veze raspolažu svim podacima prikupljenima s pomoću detektora.
'Na ovaj način svakodnevno zbrajamo podatke o broju najava prekida zelenog svjetla, količini prometovanja i sličnom, odnosno prema potrebi možemo reagirati izravno iz našeg centra', tumači Kos.
Tehnologija, nažalost, nije izvorno hrvatska, radi se o francuskom patentu, ali ga osječki Elektromodul-promet za sada jedini primjenjuje na području Hrvatske.
Zato će 'elektromodulovci' predstojeće proljetno strukovno okupljanje 'cestara' iskoristiti za prezentaciju ovakvog načina regulacije prometa na gradskim prometnicama.
-
U Belgiji
Prekinut televizijski program uoči Eurosonga: Na ekranima se pojavila znakovita poruka
-
Parlamentarni izbori 2024.
Milanović objavio kada će dati mandat Plenkoviću, napravili potez bez presedana pa se predomislili
-
Jeste li ga osjetili?
Potres kod Ogulina, osjetio se i na području Zagreba i BiH: "Dobro je zatreslo..."