Vladimir Kos, tehnički direktor u Elektomodul-prometu, objašnjava kako je riječ o detektorima, ugrađenima na vrh semafora, koji reguliraju otvaranje odnosno dužinu trajanja zelenog svjetla, piše Glas Slavonije.
Pročitajte i ovo
Užas u Indiji
Stravična nesreća, ima poginulih: Zbog lažne uzbune skočili pod drugi vlak
Situacija u Zagrebu
Policija obavila nadzor školskih autobusa: Zabilježeni brojni prekršaji, uočena jedna posebno problematična praksa
U Osijeku je sve više vozila, sve više semafora, novih regulacija i prometnih čimbenika pa je logičan odgovor razvoj tzv. pametne regulacije prometa.
Tipkala za pješake, induktivne petlje na raskrižjima za najavu vozila iz suprotnog smjera stoga su već našla primjenu na prometnicama.
Novi detektori zamišljeni su tako da na raskrižjima gdje nema neprekidnog prometa iz sporednih ulica omoguće što duži i nesmetaniji prolazak vozila na glavnoj cesti.
Dakle, umjesto uobičajenog intervalskog zaustavljanja, crveno se uključuje tek kada radar detektira dolazak vozila iz druge ulice.
Osim u Osijeku, semafori opremljeni ovakvim detektorima postavljeni su u Vinkovcima, Vukovaru, Bizovcu, ali i Bjelovaru, na ukupno 20 raskrižja.
Pohvalno je i to što stručne službe Elektromodul-prometa preko GSM veze raspolažu svim podacima prikupljenima s pomoću detektora.
'Na ovaj način svakodnevno zbrajamo podatke o broju najava prekida zelenog svjetla, količini prometovanja i sličnom, odnosno prema potrebi možemo reagirati izravno iz našeg centra', tumači Kos.
Tehnologija, nažalost, nije izvorno hrvatska, radi se o francuskom patentu, ali ga osječki Elektromodul-promet za sada jedini primjenjuje na području Hrvatske.
Zato će 'elektromodulovci' predstojeće proljetno strukovno okupljanje 'cestara' iskoristiti za prezentaciju ovakvog načina regulacije prometa na gradskim prometnicama.