Podsjetimo, avion je pao u utorak ujutro, a pilot, državljanin Srbije, i dvoje putnika iz Austrije - preživjeli su i na liječenju su u splitskoj bolnici. Čini se da je pilot u bolnici već ispričao istražiteljima nešto o tehničkim problemima.
A s pilotom Cessne Teodorom Goričancem, koji je zbog otkazivanja motora umjesto na pistu aerodroma morao sletjeti na autocestu Rijeka-Zagreb, razgovarao je novinar Dnevnika Nove TV Domagoj Mikić. Što napraviti kada se ostvari noćna mora svakog pilota - da mu se isključi motor tijekom leta?
Pročitajte i ovo
SAMI SE ORGANIZIRALI
Gradonačelnica Supetra nakon pada Cessne: "Mi otočani smo često prepušteni sami sebi... potrebna nam je dobra povezanost s kopnom"
Pročitajte i ovo
NA MJESTU NESREĆE
Je li bilo kvara na avionu koji se srušio na Braču? Istražitelji pomno utvrđuju okolnosti, na terenu je bila i ekipa Nove TV
Vrlo je bitan faktor ostati pribran. "Ostati pribran, to je vrlo bitan faktor, jedan od najbitnijih. S time da su piloti ipak uvježbani, redovito prolazimo takve vježbe slijetanja i polijetanja", rekao je Goričanec.
"S obzirom na to da nisam poznavao teren dovoljno da bih mogao pronaći neku livadu ili prazninu gdje bih mogao sletjeti, donio sam jedini i pravi odabir, a to je bilo sletjeti na autocestu", rekao je.
Kako funkcionira servis zrakoplova?
Goričanec je zatim objasnio da je servis zrakoplova obavezan. "Kao i svaki drugi, servis Cessna zrakoplova je obavezan. Postoje peridoični sustavi održavanja, za 50, 100, 200, 500 i tako dalje sati. Dakle, ako pričamo o ovome od 50, avion mora na servis nakon svakih 50 sati leta", rekao je.
"Mogu govoriti jedino o avijaciji generalno, tamo je uvaženo da se godišnje radi jedan pregled zrakoplova, i nadležna inspekcija ili daje dozvolu za let ili ju ne daje. Avion mora biti potpuno tehnički ispravan kako bi dobio dozvolu za let".
A za slučajeve poput ovoga, postoje protokoli. "Postoji check-lista za izvanredne postupke. Osim što ju piloti moraju znati napamet, taj podsjetnik je uvijek u avionu - i to na vidljivom i dohvatljivom mjestu", rekao je Goričanec.
Poruka pilotima
Za slučaj da se ovakva situacija dogodi nekom drugom pilotu, Goričanec je poručio svima - temeljito pregledajte zrakoplove. "Svim pilotima bih savjetovao da prije ulaska u avion dobro pregledaju dokumentaciju, provjere je li avion plovidben, osiguran i tehnički ispravan", rekao je.
"Svaki pilot je odgovoran za svoj avion i on potpisuje u knjižicu je li avion ispravan ili neispravan za let", dodao je.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr