Povodom Svjetskog dana zaštite potrošača, 15. ožujka, danas je održan okrugli stol čija je središnja tema bila zaštita potrošača u sustavu osiguranja, s kojeg su organizatori - Agencija za zaštitu osobnih podataka, Hrvatski ured za osiguranje i savez "Potrošač" - uputili poruku potrošačima da prije potpisivanja dobro pročitaju svaki ugovor o osiguranju i druge financijske ugovore, koji trebaju biti jasni, čitljivi i razumljivi, a zauzeli su se i za bolju pravnu zaštitu potrošača i uvođenje sustava financijskog obrazovanja u škole.
Pročitajte i ovo
Incident ili nešto više?
Veliki skandal potresa poznatu banku: Službenik špijunirao račune tisuća klijenata, među njima i onaj premijerke i ministara
KORISTITE LI SVOJA PRAVA?
Doznajte na što se sve kupci žale trgovcima i što upisuju u knjige žalbi
>> Skrivena kamera: Tajni kupci testirali trgovce!
"Sve vrste ugovora, bilo da su ugovori o osiguranju, bankarski, ugovori za razne financijske usluge i slično, potrošači moraju prije potpisivanja dobro pročitati, postaviti sto i jedno pitanje i dobiti sto i jedan odgovor, a potom, kad su 100 posto sigurni, staviti svoj potpis na ugovor", kazao je predsjednik saveza "Potrošač" Ilija Rkman. Istodobno, dodao je, svaki ugovor mora biti jednostavan, čitljiv i razumljiv.
Poručio je da državne institucije moraju osigurati pravnu zaštitu, pravdu i pravednost "sada i odmah" navodeći kako su dvaput tražili od nadležnog ministarstva rješenje za model ovrha koji bi, rekao je, trebao bio jeftiniji i humaniji.
Citirao je i riječi nekadašnjeg američkog predsjednika Johna Kennedyja iz 1962., kad je prvi put upozorio na prava potrošača: "Svi smo mi potrošač. I ja sam kao predsjednik SAD-a potrošač". I predsjednik hrvatske države te predsjednici Vlade i Sabora i ministri u Hrvatskoj trebali bi se uživjeti u ulogu potrošača, rekao je Rkman.
Ravnatelj Agencije za zaštitu osobnih podataka Dubravko Bilić rekao je da je u SAD-u ove godine prvi put zabilježeno više "online" kupnji nego klasičnih kupnji.
"U tom procesu ostavljamo na internetu puno osobnih podataka pa je njihova zaštita tu iznimno važna", rekao je podsjećajući potrošače da svoje pravo na zaštitu privatnosti i osobnih podataka mogu ostvariti preko Agencije za zaštitu osobnih podataka.
Nesrazmjer u snazi davatelja i primatelja financijskih usluga
Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje, rekao je da je u Hrvatskoj vidljiv nesrazmjer u snazi između primatelja i davatelja financijskih usluga i upozorio da su potrošači nerijetko uzimali usluge koje nisu na razini njihovih mogućnosti te je stoga istaknuo važnost uvođenja financijskog educiranja u obrazovni sustav. "Na taj način, potrošači će već u ranoj dobi saznati svoja prava i obveze te naučiti lakše procjenjivati svoje mogućnosti i potrebe", kazao je. Napomenuo je također da se u Hrvatskoj strogo prate EU norme i pravila vezana uz osiguranje.
V.d. pravobranitelja za djelatnost osiguranja i tajnica Centra za mirenje Nives Grgurić navela je da su te dvije institucije dva jaka instrumenta zaštite potrošača te da je uspješnost rješavanja sporova u postupku mirenja između 70 i 80 posto. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook