Ipak, Vlada i saborska većina ostali su kod odredbe da se vozač koji u organizmu ima do 0,5 promila, a koji počini neki prometni prekršaj, prekršajno kažnjava i za taj prekršaj i za činjenicu da je, bez obzira što u krvi ima do dopuštenih 0,5 promila alkohola, vozio alkoholiziran.
Pročitajte i ovo
Čašica uz ručak?
Usred dana mrtav pijan vozio auto: Pogledajte koliko promila je imao 48-godišnjak
Rekordan vikend
Snimke zbog kojih ćete dobro razmisliti prije nego sjednete za upravljač
Naime, saborska je većina odbila amandman SDP-ovca Ive Josipovića da se briše ta zakonska odredba, koja se, ustvrdio je Josipović, kosi s načelima kaznenog prava te će u povijest kaznenog prava ući kao nelogičnost jer neće biti kažnjivo započeti vožnju do 0,5 promila, ali će to naknadno postati kažnjivo.
Novi zakon, uz više iznose novčanih kazni, donosi i strože kazne za najteže prometne prekršaje, a za neke, kao alternativu, predviđa i zatvorske kazne.
Alternativno su kazne zatvora propisane za šest najtežih prekršaja - prekoračenje brzine za više od 50 kilometara na sat u naseljenim mjestima, odbijanje testiranja na alkohol, lijekove i droge, vožnja s više od 1,5 promila alkohola u krvi, vožnja bez vozačke dozvole, vožnja pod zabranom.
Zakonska je novina i mogućnost poništenja vozačke dozvole zbog prikupljenih negativnih bodova - prvo se uvodi zabrana upravljanja vozilom na određeni rok, a ako vozač u pet godina od isteka te mjere ponovno prikupi propisani broj bodova, poništit će mu se valjanost vozačke dozvole, te vozački ispit ponovno može polagati tek nakon dvije godine.
Novim se zakonom kani pojednostaviti postupanje prometnih policajaca i postići veća učinkovitost u sankcioniranju prekršaja, osobito naplatom novčane kazne, pa, primjerice, naplatom novčane kazne do 1.000 kuna na licu mjesta prekršitelji ne bi bili evidentirani.
Na prijedlog pravobraniteljice za djecu, u Zakon je uvrštena odredba prema kojoj će vozači bicikla mlađi od 18 godina dijete moći voziti u ugrađenom posebnom sjedalu na biciklu i sa zaštitnom kacigom.
Saborska je većina odbila svih 20-tak SDP-ovih amandmana, među kojima i onaj da se omogući pretjecanje vozila koja se kreću po tračnicama postavljenim na sredini kolnika i desnom stranom, kao i onaj da se za održavanje cesta nadležne institucije dužno poduzimati mjere u otklanjanju tzv. crnih točaka na prometnicama.