Tomislav Mihotić, državni tajnik u Ministarstvu prometa, kazao je kako predloženi zakon ukida prepreke za učinkovito upravljanje i održavanje javnih cesta te se njime provodi daljnja decentralizacija upravljanja cestama na području velikih gradova i središta županija.
Pročitajte i ovo
problemi u prometu
Kaos na A1: Prevrnuo se kamion s prikolicom, promet se odvija usporeno
Etičko pitanje
Velika Britanija izglasala zakon koji je podijelio zemlju: "Oboljelima se ovime daje više kontrole"
>> Do kraja zasjedanja Sabora mijenja se izborni zakon
Zakon pooštrava i mjere za zaštitu javnih cesta kako bi se očuvalo javno dobro u vlasništvu države i viši stupanj sigurnosti prometa na javnim cestama. Odredbe kojima se uređuje pitanje uknjižbe javnih cesta u zemljišne knjige kao posljedicu će imati sređivanje vlasništva nad javnim cestama u odnosu na današnje neuređeno stanje, tvrdi Mihotić.
Zakon predlaže da se od cestarine oslobode osobe koje imaju stopostotno oštećenje vida, a oporba se zalaže da se oslobode svi stopostotni invalidi. Luka Lenon iz SDP-a dodao je i kako bi se trebale preciznije definirati odredbe kojima bi se utvrdilo koje su to gradske ceste kako bi gradovi znali što i u kojem obimu dobivaju na upravljanje. Naglasio je kako je potrebno napraviti i novi način raspodjele sredstava za održavanje javnih cesta kako bi svi mogli dobiti dovoljno sredstava za kvalitetno održavanje. Ivan Bogović iz HDZ-a smatra da je riječ o zakonu koji u sebi ima ugrađene direktive zakonodavstva EU.
U javne ceste u Hrvatskoj razvrstano je ukupno 29.546,9 km cesta. Od toga 1.562,6 km otpada na autoceste, 6.819,7 km na državne ceste, 10.867,4 na županijske ceste te 10.297,2 km na lokalne ceste. (Hina)