Organizator prosvjeda Neven Brnjas, obraćajući se prosvjednicima ispred Uprave ZET-a rekao je da su nedavno potpisanim kolektivnim ugovorom povećani koeficijenti za plaće zaposlenima u Upravi, a onima na kojima stoji cijeli sustav ostali su isti.
Kaže kako su plaće vozača ZET-a godinama iste i obračunavaju se po koeficijentu 2,40, kontrolori imaju koeficijente 2,10, a u servisu neki imaju sramotno mali koeficijent 2.
Također je ustvrdio da se mogu dogoditi teže nesreće zbog neispravnih ZET-ovih tramvaja i autobusa, nedostatka potrebnog alata i zaposlenika.
"Radni uvjeti su teški, hangari prokišnjavaju, dotrajali su, prljavi i neodržavani, busevi voze na 'ćelavim' gumama, vrata im ne rade, ne šalje ih se čak ni u spremište na zamjenu. Pola 'novih' tramvaja se raspalo i ne voze, a pola koji voze jedva se održavaju, čak su i tramvaji stari 45 do 55 godina u boljem stanju", rekao je Brnjas.
Dogodilo se otkazivanje kočnica
Podsjetio je da su se dogodili slučajevi otkazivanja kočnica i upitao treba li doista netko stradati da bi se nešto poduzelo.
Uprava tvrdi da je sve u redu iako se u protekle dvije godine mandata gradske vlasti "apsolutno ništa nije radilo", a ako se tako nastavi morat ćemo poduzeti daljnje korake, ne samo radi sigurnosti vozača nego i putnika, poručio je.
Pročitajte i ovo Igor Peternel VIDEO Šou pred Zagrebačkim holdingom: Zastupnik uzeo kosilicu pa kosio travu
Upitan jesu li moguće industrijske akcije Brnjas je najavio da će najesen, ostane li situacija nepromijenjena, organizirati obustavu prometa, u čemu imaju potporu većeg dijela sindikata.
Stigla potpora
Potporu zahtjevima dali su Ilija Tadić iz Sindikata vozača tramvaja i autobusa, saborska zastupnica Radničke fronte Katarina Peović, predsjednik Novog sindikata Mario Iveković i oporbeni zastupnici zagrebačke Gradske skupštine.
"Nova uprava je kad je došla, došla na devastirani sustav. Mora komplet obnavljati servisni dio, koji nam je jako bitan za sigurnost. Pokušava, međutim, nemamo mi ljudi zbog malih plaća", rekao je Tadić.
O tramvajima su progovorili i oni koji sjede u njima satima - vozači.
"Tramvaji su prljavi, ne održavaju se redovito, nema čistačica, nema sredstava", naveo je jedan od vozača tramvaja Dragan Baćarev. Osim što su prljava, vozila su često, kažu, opasna i za vozače i za putnike.
Umjesto novih vozila ili bar dijelova, radnici tvrde da su ih primorani skidati sa starih. A kad u ta ista vozila sjednu vozači – čeka ih prometni kaos.
"Treba nam duže od okretišta do okretišta, a vozno vrijeme je isto, a gužve su sve veće. Bicikli po tramvajima, taksiji. Žute crte nitko ne poštuje. Jedino što bi nama pomoglo su te žute crte, a to nitko ne poštuje", kazala je vozačica Jadranka Ćorić.
Stigao je i direktor, saslušao ih pa, iako su tražili da se obrati – otišao bez komentara.
Iz ZET-a su poručili: "Naglašavamo kako su sva vozila ZET-a, koja se dnevno nalaze u prometu, u sigurnosnom, tehničkom i svakom drugom smislu ispravna te nema nikakvog razloga za zabrinutost korisnika".
Bit će i bolje, uskoro, dodaju u priopćenju, kada stigne 20 novih tramvaja i 65 autobusa.
Tomašević: U ZET-u su sistematizacijom ispravljene brojne nepravde
Vezano uz današnji prosvjed radnika ZET-a koji prijete štrajkom, zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević je podsjetio da je prvi put u zadnjih 10 godina donesena nova sistematizacija unutar ZET-a čime su brojne nepravde ispravljene.
Pročitajte i ovo Veliki intervju Tomašević najavio zaokret u vezi s otpadom i niz drugih promjena: Za obnovu čak 85 milijuna eura
"Potpisali smo i nove kolektivne ugovore i znatno digli materijalna prava radnika", rekao je te dodao da se grade tramvajske pruge, prvi put nakon 20 godina.
Istaknuo je i da je nabavljeno 65 novih autobusa te se kupuje 20 novih tramvaja, vrijednih ukupno oko 350 milijuna kuna.