Naime, iako ističu da je Pelješki most zapravo jedino pravo rješenje povezivanja juga s ostatkom države, za razliku od trajekata i koridora kroz BIH, o samoj izgradnji mosta još uvijek ne žele govoriti. Tvrde da su se dovoljno puta do sada opekli s najavama i obećanjima da bi još jednom povjerovali u obećanja vladajućih.
Pročitajte i ovo
rijeka leda na Stradunu
Zimsku tuču koja je pogodila Dubrovnik mještani će dugo pamtiti: Meteorolog objasnio kako je došlo do takve bizarne pojave
Čeka se odluka Bruxellesa
EKSKLUZIVNO Ovo je novi, milijardu kuna jeftiniji Pelješki most
Naglašavaju da se to pitanje mora hitno riješiti. Datum ulaska u Europsku uniju, a time i nova pravila prelaska granica, se opasno približio, a još uvijek ne znaju kako će njihov život tada izgledati. Hoće li konačno more između Brijeste i Komarne natkriti Pelješki most? Stanovnici Pelješca su skeptični.
>> Karamarko o Pelješkom mostu: Premijer nam treba čestitati!
'Sve naše pare s Pelješca i Korčule idu za Zagreb, a da mi ne možemo imati ništa', smatra jedna gospođa. 'Odlučeno nije ništa. Kad se odluka donese u Saboru, onda ćemo vjerovati. Sve su to novinske priče', smatra druga gospođa.
Stanovnici drugog najvećeg hrvatskog poluotoka su suglasni: ulaskom u Europsku uniju bez Pelješkog mosta život će postati mnogo teži. Cijeli tereni promet prema jugu Hrvatske najprije će putovati trajektom Ploče Trpanj, nakon čega slijedi mučenje na staroj pelješkoj cesti.
'Ta cesta sada nije adekvatna prometu koji se obavlja. Vi sad imate situacije na dosta mjesta gdje se moraju zaustaviti vozila da bi se mimoišla dva autobusa ili dva kamiona', rekao je Vlatko Mratović, načelnik općine Janjina.
O budućnosti bez mosta s ostatkom Hrvatske ne žele razmišljati ni zaštitni znak Pelješca, školjkari. Tvrde da ne znaju kako sa školjkama preko dvije granice. 'Na koji način će školjkari iz Stona ujutro doći u Makarsku, u osam sati na ribarnicu sa školjkama, preko Trpnja', pita se Mario Radibradović, predsjednik Udruge školjkara.
Radovi na Mostu otvarani su nekoliko puta, a dosada su jedino vidljiva dva potporna stupa. Najveći problem koji muči stanovnike juga je pitanje transporta, u prvom redu robe, namirnica i životinja preko granica. Naime, preko neumskog koridora, ako ga i bude, smjeti će samo manja i posebno zapečaćena teretna vozila, dok će sve ostalo, uključujući vozila koja prevoze živu stoku, morati, kako sada stvari stoje, najprije trajektom Ploče - Trpanj, a potom i Pelješkom cestom. Ta je cesta za početak u lošem stanje, a drugo, pitanje je koliko je u stanju podnijeti toliki promet, kada su već sada česti zastoji i kolone.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.