Pao je MiG oznake 121 u Donjoj Lomnici, kraj Velike Gorice.


18:50 - Stanko Hrženjak, pilot MiG-a 21 koji je popodne pao kod Donje Lomnice, izjavio je kako je sa zrakoplovom bilo sve u redu prije polijetanja iz zračne luke Zemunik, ali mu je nedaleko Zagreba otkazao hidraulični sustav, zapalio se motor te se kabina ispunila dimom, zbog čega se morao katapultirati, a MiG usmjeriti prema nenaseljenom području.

Vezani članci MiG Hrvatskog ratnog zrakoplovstva (Foto: Igor Soban/PIXSELL) Iz MORH-a objavili: U tijeku redoviti letovi hrvatskih MiG-ova, moguće probijanje zvučnog zida Slika nije dostupna AUDIO Poslušajte snimku razgovora pilota srušenog MiG-a i kontrole leta!

"Nakon događaja u zračnoj luci u Zadru krenuli smo na rutinski let prema Zagrebu. Prije polijetanja sve je bilo u redu i avion je bio potpuno ispravan", kazao je Hrženjak na konferenciji za novinare u vojarni u zračnoj luci Pleso.

Nakon što je zrakoplovu otkazao hidraulični sustav i zapalio motor te dim ispunio njegovu kabinu, napravio je, rekao je, nekoliko krugova iznad područja oko Velike Gorice kako bi potrošio što više goriva, kako bi šteta kod pada bila što manja. Pritom je tražio nenaseljeno područje gdje će usmjeriti zrakoplov.

Katapultirao se na dvjesto metara visine, a zrakoplov se srušio oko 300 metara od njega. "Svjesno sam preuzeo rizik letenja na tome avionu. Moj trening je ono što mi daje predispozicije", istaknuo je Hrženjak, pilot s 25 godina iskustva koji se iz nesreće izvukao potpuno neozlijeđen.

Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva general-bojnik Dražen Šćuri potvrdio je kako je MiG-u istekao vremenski rok, a u uporabi je bio zbog kašnjenja borbenih zrakoplova koji su bili na remontu u Ukrajini.

"Riječ je o avionu kojemu su istekli vremenski resursi, odnosno traju do 15. kolovoza. To nije trebao biti njegov zadnji let, ali je činjenica da je ovaj avion bio u opticaju samo zato što su kasnili oni avioni koji su bili na remontu u Ukrajini. Inače ne bi bio", rekao je Šćuri.

Naglasio je kako istek vremenskog resursa ne znači da avion više ne može letjeti. "Naime, nije mu istekao radni resurs, koji je daleko bitniji od vremenskoga. Nitko tako vrijedne avione ne izvlači iz opticaja zato što im je istekao vremenski resurs, on se može produžiti", pojasnio je.

U trenutku otkazivanja motora zrakoplov se nalazio na visini od 500 metara, vozio je brzinom od 400 kilometara na sat, a nedostajalo mu je 15 sekundi da sleti.

O nesreći je obaviješten ministar obrane Ante Kotromanović te su formirana dva povjerenstva koja će utvrditi razloge nesreće. Jedno će povjerenstvo nastojati utvrditi razloge zbog kojih je došlo do požara i otkazivanja hidrauličnog sustava, dok će se drugo baviti utvrđivanjem eventualnih pogrešaka u zapovjednome lancu.

 17:05 - 'Bio sam u kući i čuo sam tri eksplozije. Žena je vikala da je pao avion', izjavio je očevidac ove nesreće Božidar Veselić.

Jak prasak čuli su i drugi mještani koji su vidjeli i crni dim.

'Čuo se udarac i eksplozija. Mislio sam da nije ništa, da su neke vježbe. Kći me nazvala i rekla da je pao avion. Vidjela ga je u plamenu iznad sela', posvjedočio je Krešo Senjić.

16:23 - O padu MiG-a oglasilo se i Ministarstvo obrane. Priopćenje donosimo u cijelosti:

Borbeni zrakoplov Mig-21 Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane (HRZ i PZO), br. 121 prilikom povratka sa zadaće, danas, u utorak, 5. kolovoza 2014. godine u 14:47 pao je na području Donje Lomnice nedaleko Velike Gorice.

Pilot borbenog zrakoplova se uspješno katapultirao i prizemljio te je pri svijesti prevezen u bolnicu na liječnički pregled.

Riječ je o zrakoplovu HRZ koji nije bio na remontu u Ukrajini, a prema prvim informacijama došlo je do zatajenja stajnog trapa i zapaljenja zrakoplova. Zrakoplov je pao na nenaseljeno područje.

O svim novim informacijama vezano uz ovu zrakoplovnu nesreću Ministarstvo obrane će promptno izvijestiti javnost.

Zna se zašto se srušio MiG!

15:30 - Vojni zrakoplov MiG srušio se u Donjoj Lomnici, kraj Velike Gorice. Riječ je o zrakoplovu koji nije bio među onima koji su poslani na remont u Ukrajinu. On je na remontu bio prije 12 godina u Rumunjskoj i s godinama mu je produživan vijek trajanja.

Kako doznajemo, MiG-om je upravljao pukovnik Stanko Hrženjak koji se uspješno katapultirao iz padajućeg zrakoplova, a prethodno tome je ukazao na problem. Dijelovi zrakoplova padali su u dvorišta obiteljskih kuća, a prema nekim očevicima, kao i snimljenim fotografijama, MiG je gorio u zraku.

Tako je portal VG Danas objavio fotografiju na kojoj se vidi dio zrakoplova koji je doslovno pao ispred vrata obiteljske kuće.

Zagrebački vatrogasci su poslali ekipu na teren, a na mjestu događaja su i vatrogasci iz Velike Gorice.

Pojedinosti nesreće još se ne znaju.

U Ministarstvu obrane ni i Policijskoj upravi zagrebačkoj nije se moglo doći do informacija.

MiG se ranije nalazio na središnjoj proslavi Dana pobjede i domovinske zahvalnosti  u Kninu te u zračnoj luci Zemunik.

Ukoliko imate informacije ili fotografije vezane uz ovaj slučaj pošaljite nam ih na moj.report@novatv.hr.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook