Prije nekoliko dana jedna osoba u Zagrebu smrtno je stradala nakon naleta romobila. Reporter Dnevnika Nove TV je istražio koja su pravila upravljanja tim vozilom i koje su kazne za one koji ta pravila ne poštuju.
Nekada dječja igračka, danas prijevozno sredstvo za brži prolaz gradom. "Radi se o stvarno ekstremnom sredstvu ponajviše, zakonodavac je predvidio da njime mogu upravljati već djeca starija od 14 godina. Mislim da je to unikatan slučaj u povijesti da je dječja igračka postala ozbiljno prijevozno sredstvo čak uvršteno u naše i mnoge druge legislative i zakone, a da djelomično smo to dobro učinili, radi se o prijevoznom sredstvu koje je dostupno svima jer košta par stotina eura", rekao je Krunoslav Ormuž, sudski vještak za promet.
Mnogi pravila ne poštuju. Iako je riječ o brzom i opasnom vozilu.
"Smijemo upravljati njima po biciklističkim stazama ili trakama ovisno što imamo na toj cesti, ako one ne postoje, onda električnim romobilima moramo upravljati po nogostupima odnosno prometnim površinama određenim za promet pješaka. Naravno, tu moramo voditi isključivo računa o sigurnosti drugih, naravno i sebe, ali i drugih, voditi računa o tome da se ne zabiju električni romobili u pješake", poručuje Krešimir Mišić, voditelj Službe prometne policije.
Ako se to i dogodi, vozač snosi odgovornost za nesreću. Tu su i novčane kazne. "Recimo za vožnju sa slušalicama u oba uha, kazna je 30 eura, kazna za nenošenje kacige vozača električnog romobila je isto tako 30 eura. Oni koji idu iznad 25 kilometara na sat kazna je 130 eura ako upravljamo takvim električnim romobilom po nogostupu ili po cesti na javnoj prmetnici", nadodaje Mišić.
Iako su prijevozna sredstva, stvar funkcionira dok se ne dogodi nesreća. Kako onda naplatiti štetu? Odvjetnik Ognjen Krznarić ističe: "Privatnom tužbom se može ostvariti odšteta od strane vlasnika romobila. Te vrste šteta odnose se i na neimovinske i na imovinske štete štete počinjene na vozilima i štete radi eventualnih tjelesnih ozljeda".
Veliki problem električnih romobila krije se u činjenici da su u prometu, ali bez odgovarajućeg osiguranja. "Prema izmjenama i dopunama zakona ne postoji zakonska obveza za odgovornost za štetu učinjenu na romobilima od strane osiguravajućih društava jer velika većina električnih romobila niti nema policu osiguranja, međutim postoji institut dobrovoljnog zakonskog osiguranja u kojem slučaju bi osiguranje bilo u obvezi isplatiti štetu", nadodaje Krznarić.
Zbog svoje konfiguracije ima poprilično male manevarske sposobnosti. Mali kotači čine ga iznimno opasnim i za samog vozača. "S druge strane radi se o prijevoznom sredstvu i u dnevnim okolnostima jako loše je vidljivo, ja bih savjetovao da svatko od korisnika bar stavi reflektirajući prsluk pa da ga bar vozači vide iz automobila", poručuje Ormuž.
Uz to oprez i poštivanje drugih u prometu također bi trebali biti na prvom mjestu.
Pročitajte i ovo
Meteorolog Dnevnika Nove TV
Nebo se otvorilo nad Hrvatskom: "U Maksimiru je izmjerena najveća količina kiše otkako su počela mjerenja"
Pročitajte i ovo
Prenose ga komarci
Virus Zapadnog Nila širi se Hrvatskom: Dva pacijenta u bolnici, a sumnja se da su deseci zaraženi
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.