"Udruga Nastavnici organizirano neće sudjelovati u javnoj raspravi jer je, za razliku od svega što ministar uporno ponavlja, zdravstveni odgoj, ovako kako je zamišljen, nebitan za hrvatski obrazovni sustav, ali i za društvo u cjelini", ističe Udruga reagirajući na jučerašnju ministrovu najavu da će Ministarstvo od 1. do 30. lipnja provesti javnu raspravu o Kurikulumu.
"Uporno inzistiranje na njegovoj provedbi još je jedan pokazatelj da ministar, njegovi suradnici, njegovi protivnici, a ni ostali političari, mediji i organizacije koje se uporno hvataju te teme kao da je riječ o nečemu vitalno važnom za opstanak naroda i države, nisu upoznati sa stvarnim stanjem u hrvatskom školstvu", upozorava Udruga.
Pročitajte i ovo
Prijepori u 2013.
Evo što je bila tema prepirki u obrazovanju!
O rezultatima referenduma
Opačić: Mlade generacije moramo odgajati za puno veću toleranciju
>> Omejec: Ustavni sud nije ukinuo zdravstveni odgoj!
Nastavnici smatraju da zdravstveni odgoj "nije posljednja linija obrane građanskog i sekularnog društva" te da neće proizvesti efekt kakav se očekuje i obećava. Ocjenjuju da je riječ o "kozmetičkom zahvatu" koji neće promijeniti činjenicu da je "hrvatski obrazovni sustav zastario, neefikasan, birokratiziran i ne proizvodi rezultate pa tako samim činom uvođenja 'novog programa' neće ni učenike naučiti toleranciji i seksualnoj odgovornosti".
Rekavši da je veći dio zdravstvenog odgoja već sadržan u postojećim predmetima, ministar Jovanović je, ističe Udruga, "priznao da je zdravstveni odgoj zapravo samo politički projekt čija je svrha stvaranje dojma da se nešto radi dok se zapravo ne radi ništa".
"Jer, ako je tako, ako ovakvi sadržaji već postoje, onda je podizanje halabuke i inzistiranje na formalnom reorganiziranju svega toga u Kurikulum zdravstvenog odgoja zaista samo politikantski čin čija je svrha privlačenje pažnje" kako bi se pravi problemi pomeli pod tepih, smatraju nastavnici.
"Primjera radi, usprkos tome što kroz cijelo školovanje imaju nekoliko sati matematike i hrvatskog jezika tjedno, neki hrvatski učenici dolaze do šestog razreda, a da nisu naučili sva slova, a barem trećina njih u srednjoj školi ima problema sa shvaćanjem razlomaka, postotaka i decimalnih brojeva. U takvoj situaciji o čitanju s razumijevanjem i argumentiranom raspravljanju ne treba ni govoriti, a onda je jasno koliko uopće ima smisla ugrađivati dodatni program u kojemu se govori o rodu, spolu, zdravoj prehrani, higijeni i ostalome", zaključuje udruga Nastavnici organizirano.(HINA)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook