Posada, pet Hrvata i tri Ukrajinca, od poslodavca iz Rijeke nije primila plaću od studenoga prošle godine. Sol Trader dovezao je potkraj prošle godine sol u luku Kopar, ali je nedugo nakon toga zadržan zbog dugova prema dobavljačima. Pomorci su ostali na brodu zbog opasnosti da ostanu bez plaća koje im duguje poslodavac, a procjenjuje se da je dug dobavljačima, zajedno s lučkim pristojbama i globama, veći od tržišne vrijednosti broda.
Pročitajte i ovo
Do ispunjenja zahtjeva
I dalje traje štrajk u zdravstvu: "Užasan je pritisak, koriste bolesnu djecu"
Više plaće za 7000 radnika
U državnoj tvrtki plaće rastu čak 20 posto: Objavljeno i koliku će božićnicu dobiti
Juras je kazao da je predao ključeve broda lučkim vlastima u Kopru, a na upit što će posada poduzeti kako bi naplatila svoje tražbine, kazao je da će pričekati sljedeći potez slovenskih vlasti. 'Zajedno sa Sindikatom pomoraca Hrvatske (SPH) pratit ćemo situaciju i nastojati doći do svog novca, a u tom smislu bilo bi najbolje da se brod proda što prije, rekao je.
Nek se brod što prije proda i pomorcima isplate plaće
Povratak pomoraca domovima organizirali su i financijski potpomogli SPH i ITF (Međunarodna organizacija transportnih radnika). U Kopru s pomorcima danas je bio tajnik SPH i koordinator ITF-a Predrag Brazzoduro, koji je izjavio da se još ne zna što će slovenske vlasti poduzeti te da bi bilo najbolje da se brod što prije proda, a pomorcima isplate sve plaće.
Ponovno je istaknuo da se dogodila 'kriminalizacija zapovjednika Sol Trader', kojemu je određena kazna od 7093 eura, jer brod nije isplovio iz koparske luke. Brazzoduro je pojasnio da je glavni slovenski pomorski inspektor Ivo Maraspin 6. siječnja izdao nalog o zabrani isplovljavanja broda zbog 25 nedostataka, a 9. veljače naredio da brod isplovi, iako nedostaci nisu uklonjeni, a brodu su u međuvremenu istekle sve svjedodžbe.
Brazzoduro smatra da je kapetan Sol Tradera ustvari kažnjen jer je skrbio o sigurnosti posade, broda i okoliša. 'Nadam se da će slovenske vlasti početi postupati po međunarodnim propisima i bolje postupati prema pomorcima', rekao je Brazzoduro, dodavši da će ako se bude ustrajalo na odgovornosti kapetana Jurasa, sindikat zatražiti odgovornost inspektora Maraspina, koji je svojom odlukom da brod, iako je nespodoban za plovidbu, isplovi ugrozio sigurnost i živote posade. Maraspin je 6. travnja u telefonskom razgovoru za rekao da će o sudbini Sol Tradera odlučiti slovenska vlada.