Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Što se događa?

Na cestama za produženi vikend poginulo osmero ljudi, stručnjak upozorava na ključnu stvar: "Toga kod nas znatno nedostaje"

Nesreća na autocesti - 1
Nesreća na autocesti - 1 Foto: DNEVNIK.hr
Protekli produženi vikend obilježile su prometne nesreće, od kojih su brojne završile tragično.

Završetak produženog vikenda obilježile su gužve i kolone na cestama, ali i više nesreća u kojima je u samo jednom danu izgubljeno pet života.

U dva dana vikenda smrtno su stradala čak četvorica motociklista. Mladi biciklist smrtno je stradao na Sljemenu nakon što je u zavoju zbog prevelike brzine izgubio kontrolu i izletio s ceste. Vozač quada podlegao je ozljedama nakon izlijetanja vozila u šumi na obroncima Papuka. Sve spomenute nesreće dogodile su se protekle nedjelje.

Hrvatsku je krajem tjedna šokirala i teška prometna nesreća na autocesti A3 kod Novske, gdje su u petak poginule dvije osobe, a dvogodišnje dijete teško je ozlijeđeno. Rasplitanje priče dodatno je sablaznilo javnost nakon što je objavljeno da je 24-godišnji vozač BMW-a svoju vožnju uživo emitirao na društvenoj mreži hvaleći se jurnjavom od 200 kilometara na sat. Ni sat vremena kasnije postao je dio crne statistike.

Pročitajte i ovo Teška nesreća na A3 - 2 Izgubljena dva života Užas kod Novske: Prije teške nesreće na Facebooku emitirao kako autocestom juri 200 kilometara na sat

Unatrag dva tjedna na cestama u Hrvatskoj poginulo je čak 14 osoba, od čega šest motociklista. Brojke užasavaju.

Prema statistici Ministarstva unutarnjih poslova, u prva četiri mjeseca ove godine zabilježeno je više prometnih nesreća u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ukupno je bilo 10,6 posto više prometnih nesreća, a poginule su dvije osobe više.

Stručnjak: "Treba puno ranije krenuti s edukacijom"

Da se zaredao se crni niz, smatra i prof. dr. sc. Marko Šoštarić, dekan zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti. Ističe da se na sigurnost prometa može djelovati s više područja - od inženjeringa samih prometnica do sigurnosnih sustava na automobilima. Ipak, najvažnijim područjem na koje se može utjecati smatra - edukaciju.

"Ne mislim tu samo na vozačke škole, nego i na dječje vrtiće, potom osnovne i srednje škole. Toga kod nas znatno nedostaje, pogotovo u osnovnim školama. Djecu o prometnoj sigurnosti i svijesti treba educirati već od vrtića kako bi se naučili odgovorno ponašati, razumijevati promet i kako u njemu sigurno sudjelovati, osvijestiti da i oni moraju biti ti koji trebaju biti vidljivi drugima kada sudjeluju u prometu, bilo pješke, bilo na biciklima", naglašava Šoštarić.

"Ako sada uložimo više u edukaciju, za desetak godina imat ćemo odrasle ljude koji će odgovornije pristupati prometu", zaključuje Šoštarić.

Podsjetimo i na tragičnu prometnu nesreću u Dugom Selu, gdje je u 21. svibnja poginula 8-godišnja djevojčica. Išla je iz škole cestom na kojoj nema nogostupa kada je na nju naletio kamion. Mještani Dugog Sela nakon nesreće su isticali da godinama upozoravaju na opasnost. 

Pročitajte i ovo Mjesto prometne nesreće u Dugom Selu Najavili prosvjed Građani na nogama! Bijesni su zbog smrti djevojčice, a sada upozoravaju na novi "opasni" plan Grada i jedan jezivi detalj

Motociklisti posebno izloženi

Crni niz proteklog vikenda obilježilo je i više nesreća u kojima su sudjelovali motociklisti. Nažalost, samo proteklog vikenda četvorica su smrtno stradala. Na državnoj cesti u Vratniku u subotu navečer poginuo je 31-godišnji motociklist. Poznavao ga je bivši ministar i bivši ličko-senjski župan Darko Milinović, također ljubitelj motora, koji je na Facebooku uputio dirljivu poruku.

Pročitajte i ovo Ilustracija Očevid u tijeku Crna nedjelja u Zagorju: Mladić (24) na motociklu sletio s ceste, na mjestu poginuo

Prof. dr. sc. Šoštarić ističe kako bi motociklisti trebali biti svjesni toga da nemaju sigurnost koju im pruža automobil.

"Oni nemaju taj 'oklop' koji pruža automobil, više su izloženi ozljedama i zato nesreće u kojima sudjeluju često završe kobno. Oni bi trebali puno više razmišljati unaprijed kako bi prevenirali potencijalno opasne situacije", kaže Šoštarić.

U nekim državama Europske unije postoje škole sigurne vožnje, no u Hrvatskoj su takve edukacije fakultativne.

"Neke motoudruge nude takve edukacije, no to kod nas nije obvezno. Kod nas položite prometne propise, a to nekad nije dovoljno za razumijevanje snage i dinamike motocikala. U vozačkoj školi položi se na nekom slabijem motoru, a onda se iziđe na cestu bez iskustva", kaže Šoštarić.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene