Ministrica je to izjavila odgovarajući na upit novinara od odnosu ideologije i tehnologije te je ocijenila da je u pilot fazi ovaj projekt pokazao "jako dobre rezultate". Ministrica smatra kako struka, stručnost i sadržaji za škole, učenike i nastavnike, kako je to u ovom projektu, mogu odigrati krucijalnu ulogu što je u skladu sa stretegijom koju je donio Sabor.
Pročitajte i ovo
Uzbudljivo razdoblje
Novosti na prijavama za državnu maturu: Jedna promjena je ključna
Zakonske izmjene
Medvjeđa usluga: Roditelji će školama moći još lakše lagati za svoju djecu?
"To je najbolji put da dalje nastavimo i velikim projektom obuhvatimo sve škole u Hrvatskoj, a ne samo ovih 10 posto koje su obuhvaćene pilot projektom, dodala je. Ministrica se nada kako će se ovaj projekt uspješno završit. "Moramo napraviti sinergiju uz fondove koji su Hrvatskoj dostupni, ali isto tako osigurati i sredstva u državnom proračunu kako bismo se prebacili iz pilot projekta u veliki projekt te da 2022. godine imamo 100 posto obuhvat škola", poručila je ministrica Divjak.
"Vrlo je važno da svi učenici i škole u Hrvatskoj budu u jednakom položaju te da ova tehnologija jest takva da nam obećava da dobijemo jedan malo drukčiji pristup i da škole, učenici i nastavnici imaju jednak pristup", napomenula je dodavši kako je potrebno da se tehnologijom i sadržajima škole međusobno umreže.
Na upit koliko su važne e-škole dok još uvijek imamo škola koje se griju na drva i ugljen ministrica je odgovorila kako je važno napraviti obuhvat za sve škole te dodala da je drugo pitanje da napravimo minimalan standard koji mora biti osiguran. "Ovo je samo jedna projekcija i priča koja se bavi digitalno zrelim školama", rekla je, dodavši da o standardu škola mora skrbiti resorno ministarstvo bez obzira na projektna sredstva.
Odgovarajući na pitanje o navodnom izostavljanju e-obrazovanja u akcijskom planu, ministrica je odgovorila kako se strategija kakvu je donio Sabor stvarno provodi. "U ovom trenutku nemamo akcijski plan", podsjetila je ministrica. Dodala je da prijedlog koji je bio na stolu nije prihvaćen.
Smatra kako je zadaća Posebnoga stručnog povjerenstvo u suradnji Ministarstva da dođe do akcijskog plana, koji se temelji na strategiji i koji će biti podloga za državni proračun i za povlačenje sredstava iz europskih fondova. "Tu svi snosimo svoj dio odgovornosti pa i ja, napomenula je dodavši kako je sigurna da Posebno stručno povjerenstvo koje je imenovao premijer od te odgovornosti ne može pobjeći.
Na upit ima li Dijana Vican njezino povjerenje ministrica Blaženka Divjak je podsjetila kako ju ona nije imenovala u povjerenstvo. "Ona ne treba imati moje povjerenje u ovom trenutku", napomenula je dodavši kako je suradnja ministarstva takva da će uvijek ići prema onima koji su legitimno imenovani.
CARNet predstavio pilot projekta e-Škole
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet predstavila je u ponedjeljak u Zagrebu napredak provedbe pilot projekta "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola", a na predstavljanju je sudjelovala i ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.
Pilot projekta e-Škole čija vrijednost iznosi gotovo 307 milijuna kuna, a 85 posto sredstava povučeno je iz strukturnih fondova Europske unije, predstavila je zamjenica ravnatelja CARNeta i voditeljica projekta Andrijana Prskalo Maček.
Zahvaljujući pilot projektu e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola" 151 škola u Hrvatskoj će od jeseni biti spremna za primjenu modernijega poučavanja, koje će obilovati novim sadržajima i mogućnostima, najavila je.
Po povratku u školske klupe, naglasila je Prskalo Maček, učenike će u novoj školskoj godini dočekati učionice opremljene računalnom opremom te nastavnici koji će u poučavanju koristiti računalima i tabletima koje su dobili u sklopu projekta. Dočekat će ih i digitalni obrazovni sadržaji i brojni scenariji za poučavanja za prirodoslovne predmete - biologiju, fiziku, kemiju - ali i matematiku za 7. i 8. razrede osnovnih te 1. i 2. razrede srednjih škola.
Škole u pilot projektima bit će opremljene s dva tipa učionica - prezentacijskom i interaktivnom
Škole će u pilot projektima biti opremljene s dva različita tipa učionica - prezentacijskom i interaktivnom. Prezentacijski će biti opremljen PC računalom, monitorom s funkcijom dodira, zvučnicima, a interaktivne škole bit će opremljene uz prezentacijsku opremu s još 30 tableta.
"Dosad smo kroz projekt podučili brojku od gotovo 20 tisuća nastavnika kroz više od 900 radionica, te petnaestak webinera i tečaja", rekla je Prskalo Maček, dodavši kako njihovi mobilni timovi pružaju kontinuiranu stručnu i savjetodavnu potporu školama uključenim u pilot projekt.
Podsjetila je kako je u tijeku priprema testnih modula digitalnih obrazovnih sadržaja kojima će nastavnici i učenici moći do rujna pristupiti te ih pretraživati kroz Edutoriji, odnosno repozitorij digitalnih obrazovnih sadržaja u kojem će izdavači, ali i sami nastavnici moći objavljivati vlastite digitalne nastavne materijale.
U tijeku javna nabava za usluge e-Lektire
I preostale e-Usluge poput sustava informatizacije poslovanja, sustava za upravljanje učionicom te sustava za analitike učenja i organizacije CARNet će dovršiti tijekom nove školske godine.
U tijeku je i javna nabava za usluge e-Lektire koja će također biti dostupna kroz Edutorij te će se uključivati cjelovita djela hrvatskih i stranih pisaca s popisa obvezatne školske lektire za osnovnu i srednju školu.
Voditeljica projekta Prskalo Maček također je rekla kako je do sada izrađeno 170 od projektom predviđenih 240 scenarija poučavanja za prirodoslovne predmete i matematiku. Njihovu izradbu i implementaciju prati i e-Laboratorij s preporukama alata i aplikacija koji se mogu integrirati u proces učenja i poučavanja.
Najavila je i otvaranje pet područnih obrazovnih središta u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Osijeku i Varaždinu. Svako od tih središta bit će opremljeno s 30 prijenosnih računala, 30 tableta, predavačkim računalom, monitorom, videokonferencijskim sustavom te sustavom za upravljanje učionicom, dodala je.
Pilot projekt "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola" provode CARNet, Agencija za odgoj i obrazovanje, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih te fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu.
Ovaj pilot projekt dio je širega programa "e-Škole" koji se provodi kroz više projekata informatizacije školskoga sustava u razdoblju od 2015. do 2018., nakon čega slijedi druga faza projekta čija se provedba planira u razdoblju od 2019. do 2022. godine.
Potkraj ove godine bit će upućen javni poziv školama za sudjelovanje u drugoj fazi projekta čija se vrijednost procjenjuje na 140 milijuna eura. (Hina)