Danas u Hrvatskoj ima 90 postaja za punjenje ukapljenog naftnog plina (UNP), a procjenjuje se da ukupno 30.000 automobila ima ugrađene uređaje za korištenje plina. Pretpostavlja se da će broj motornih vozila na ukapljeni plin do 2010. godine biti upeterostručen i da će ih u Hrvatskoj biti 150.000, doznaje Hina u Ministarstvu zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva.
Pročitajte i ovo
Putinova uredba
Rusija stranim kupcima omogućila neizravno plaćanje plina
Više nego ranije
Objavljene nove cijene goriva i plina: Požurite napuniti spremnike
Podaci su to iz Plana za zaštitu i poboljšanje kakvoće zraka u Republici Hrvatskoj za razdoblje od 2008. do 2011. koji je izradilo Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva.
Troškovi goriva za vožnju plinom upola su manji od vožnje tekućim gorivom, tako da se ugradnja uređaja za plin vrlo brzo isplaćuje.
U Hrvatskoj se za promet motornih vozila koristi oko 15.000 tona ukapljenog naftnog plina godišnje što je četiri posto ukupne potrošnje toga plina i oko jedan posto potrošnje dizelskog goriva i motornog benzina.
Centar za vozila Hrvatske u 2006. godini izdao je 10.492 atesta za automobile s ugrađenim plinskim instalacijama. Usporedbe radi, samo godinu dana ranije, tj. 2005., izdano ih je 3463.
U Ministarstvu navode da se osim ukapljenog naftnog plina u Hrvatskoj počinje koristiti komprimirani prirodni plin, koji za sada koristi samo stotinjak vozila, s ukupnom potrošnjom od 90.000 prostornih metara godišnje.
U odnosu na benzin, vožnjom na ukapljeni naftni plin ne smanjenje se značajno emisija ugljičnog dioksida jer je razlika emisije po utrošenom gigadžulu goriva tek oko 10 posto, s tim što vozila s pogonom na plin imaju nešto veću potrošnju.
Razlike bi bile značajne ako bi vozila s pogonom na plin u budućnosti zamijenila vozila na dizelsko gorivo, ističu u Ministarstvu zaštite okoliša.