Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Mila Jelavić upozorila na reklamiranje upućeno djeci

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Pravobraniteljica za djecu Mila Jelavić pozvala je danas oglašavače, medije i roditelje da naprave sve kako bi izbjegli agresivno ili negativno reklamiranje upućeno djeci, osobito u predblagdansko vrijeme kada je javnost posebno izložena svakakvim reklamama.


Djeca su ciljana skupina industrije oglašavanja od najmlađe dobi, a prema nekim istraživanjima, do osme godine života djeca samostalno donose većinu svojih odluka o kupovini, kaže se u priopćenju pravobraniteljice za djecu.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Međunarodni dan djeteta 'Dječji glas se mora čuti, ali odrasli ih ne shvaćaju ozbiljno' Slika nije dostupna Izgubilo se previše vremena Djeca sve ugroženija, registra pedofila nema

Psiholozi ističu kako agresivna promidžba usmjerena prema djeci šteti osjećajima koje imaju prema sebi samima i uči ih da presudnima smatraju materijalna dobra.

Zakon o zaštiti potrošača propisuje zabranu 'oglašavanja koje prouzrokuje ili bi moglo prouzročiti tjelesnu, duševnu ili drugu
štetu u djece, koje djeci upućuje poruke i dijelove poruka kojima se iskorištava ili zlorabi, ili bi se mogla zlorabiti, njihova lakovjernost ili pomanjkanje iskustva'.

Direktiva Europske komisije iz 2005. kao agresivno poslovno
djelovanje izričito navodi 'uključivanje u oglas izravnog nutkanja djece na kupnju oglašavanih proizvoda odnosno uvjeravanje roditelja ili drugih odraslih osoba da za djecu kupe oglašavane proizvode'.

Stoga pravobraniteljica smatra nedopustivim reklamiranje
proizvoda na mjestima u kojima pretežito borave djeca, kao što su škole, vrtići, dječje sportske i kulturne priredbe, ali i agresivne kampanje čiji je cilj potaknuti djecu na što veću kupovinu. 

Ured pravobraniteljice zaprimio je pritužbu od roditelja iz Šibensko-kninske županije, za oglašavanje i agresivnu medijsku kampanju jednog trgovinskog lanca u školama te županije. Pravobraniteljica za djecu pozvala je Upravu tog trgovinskog lanca da obustavi navedenu kampanju.

Isto tako, pozvala je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa da djeluje tako da marketinškoj industriji nema mjesta u školama i vrtićima, te Državni inspektorat da postupi sukladno članku 90. Zakona o zaštiti potrošača, stoji u priopćenju.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene