Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Poznati meteorolog Darijo Brzoja u kampanji "Obitelj na more, a pas na ulicu?": Ne napuštajte životinje!


Studija objavljena u časopisu Current Biology potvrdila je poznatu uzrečicu da je pas najbolji čovjekov prijatelj. Tijekom istraživanja uspoređivale su se moždane funkcije ljudi i pasa, a rezultat je bio da obje vrste doživljavaju emociju pri komuniciranju, odnosno pokazuju jesu li tužni ili sretni.

Vezani članci Tigar, ilustracija Susjed prozvao vlasnika tigra i iznio šokantne informacije o zološkom vrtu na Hvaru: ''Glumiš Hitlera životinjskog svijeta'' Tigar (Foto: Arhiva/AFP) Prijatelji životinja o tigru na trajektu za Split: "Ta scena simbolizira groznu stvarnost po pitanju zaštite divljih životinja u Hrvatskoj"

Budući da psi, kao i ostale životinje, imaju emocije i osjećaju, iznimno je okrutno poigravati se njima i u njima izazivati osjećaj napuštenosti, osamljenosti, bezvrijednosti... To je upravo ono što neki ljudi čine napuštajući svoje najbolje prijatelje. Odbačeni psi i mačke prepušteni su gladi, žeđi, ranjavanju i smrti u prometu. Stoga je napuštanje životinja prepoznato kao poseban oblik zlostavljanja životinja i kažnjivo je novčanim iznosom do 15.000 kuna.

Prijatelji životinja već godinama uoči godišnjih odmora skreću pozornost na ovaj problem kroz kampanju "Obitelj na more, a pas na ulicu?!", a ove godine njihovu apelu priključio se Darijo Brzoja. Mladi meteorolog i
popularni voditelj vremenske prognoze na Novoj TV novo je zaštitno lice ljetne kampanje udruge Prijatelji životinja.

Kako je Brzoja po svojoj životnoj opredijeljenosti vegan, svoje suosjećanje prema svim životinjama objašnjava riječima: "Smatram da je najviši oblik humanosti dati glas onima koji ga nemaju. I zato je sudjelovanje u ovoj kampanji Prijatelja životinja za mene čast, ali i prirodni nastavak moje životne filozofije: ljubav i suosjećanje prema ljudima, životinjama i cijelom ovom našem malom plavom planetu."

Darijo Brzoja sa svojim novim prijateljem, psom Indijem iz Skloništa za nezbrinute životinje grada Zagreba u Dumovcu, pojavili su se na jumbo i City Light plakatima u hrvatskim gradovima, potičući sve sloganom "Ljeto
prolazi, prijatelji ostaju" da nikada ne ostavljaju životinje. Kao predstavnik napuštenih pasa, Indie poziva ljude da, umjesto kupnje, udome nekog od brojnih pasa u skloništima, čija ljubav i privrženost nemaju cijenu.

U Hrvatskoj su i dalje tijekom cijele godine, a osobito tijekom ljetnih mjeseci, prisutni velik broj napuštenih životinja i nedostatak skloništa za napuštene životinje s politikom neubijanja, a nedostaju i programi
edukacije i udomljavanja. Darijo Brzoja i Prijatelji životinja apeliraju na građane da ne napuštaju svoje životinjske članove obitelji nego da ih tijekom godišnjih odmora povedu sa sobom na ljetovanje ili ih zbrinu
osiguravši im privremen smještaj kod obitelji, prijatelja, nekoga tko će ih pričuvati ili u hotelu za pse.

Darijo Brzoja vjeruje da je to, uz samo malo dobre volje i pravodobna planiranja, moguće: "Za mene je 'pas = obitelj', no postoje i oni koji na to tako ne gledaju. Kako živimo u vrlo uzbudljivom razdoblju razvoja društva,
vjerujem da se srca ljudi otvaraju i da ovakve kampanje u budućnosti neće više biti potrebne."

Toplinu odnosa Darija i Indija zabilježio je na fotografiji za ovaj plakat Goran Matijašec, dok se za Darijev izgled pobrinula vizažistica Nives Spajić. Plakat je dizajnirala Maja Zaklan.

Oglasnici za udomljavanje životinja i za privremeno čuvanje te popis hotela za pse i hotela koji primaju pse nalaze se na www.prijatelji-zivotinja.hr.
 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook