Život s mobitelom u ruci doveo je do većih promjena u svim industrijama, a među kupcima najveća promjena primjećuje se u ponašanju. Nova generacija potrošača očekuje brzu dostavu i još bržu komunikaciju, kažu iz Komunikacijskog laboratorija.
Skraćeno vrijeme dostave
Pročitajte i ovo
Imaš pravo, ostvari ga
Bliži se Black Friday, na što treba pripaziti prilikom internet kupnje: Ne zaboravite na dvije važne stvari
Nismo kao Amerikanci, no...
Proveli smo Crni petak s građanima u šopingu: Evo što se najviše kupovalo
Ističu da kupci danas povratnu informaciju očekuju unutar 10 minuta, dok se očekivano vrijeme dostave za online kupovinu drastično smanjilo. ''Trideset posto kupaca očekuje već isti dan vidjeti na vlastitom pragu naručene proizvode. S druge strane, 75 posto vodećih specijaliziranih maloprodajnih lanaca opskrbe kao prioritet navode dostavu unutar dva dana, a 42 posto ih navodi da do 2022. godine želi to bude istog dana'', objašnjavaju.
Nove kompanije i mnoge dostavne službe s vremenima dostave osnovnih namirnica od 10 minuta imaju drugačiji pristup problemu, a riječ je o takozvanom quick commerceu.
''Q-commerce odgovara na promjene ponašanja potrošača i zahtjeve za ultra brzom dostavom, a razvijaju ga upravo brojne dostavljačke kompanije. Obuhvaća sve što je potrebno kupcu - asortiman, konkurentnu cijenu, brzinu i praćenje pošiljke te kvalitetnu i brzu komunikaciju'', kažu iz Komuikacijskog laboratorija.
Digitalni novčanik
Mobilne uređaje ljudi sve više koriste i za plaćanje. ''Beskontaktne kartice već su davno prešle u naviku korištenja kod kupaca, no mobiteli polako preuzimaju primarnu poziciju za plaćanje putem digitalnih novčanika i aplikacija za plaćanje. Danas su u digitalne novčanike pohranjene kartice, dok se u budućnosti plaćanje predviđa putem novih proizvoda fintech industrije. Uz tehnološke mogućnosti koje pružaju mobilni uređaji, ali i drugi digitalni nosivi uređaji kao što su pametni satovi, tehnologija za plaćanje će se brzo mijenjati'', ističu.
Personalizirana kupnja
Kao treću promjenu u ponašanju kupaca navode veća očekivanja od trgovaca u maloprodaji.
''Primarno očekuju više informacija, lagano dostupnih i prikazanih korisniku o onome što ga zanima i to u pravom trenutku. Korisnici žele vidjeti svrhu i odgovornost trgovca u ponašanju prema socijalnoj okolini i okolišu, ali i znati porijeklo proizvoda te primiti savjet o proizvodu. Rješenje se nameće kroz opciju koje je uvela jedna poznata modna marka. U trenutku kad proizvod gleda online, kupcu je omogućena opcija uz koju može vidjeti proizvod preko videa 'uživo', a kad proizvod gleda uživo, može dobiti i digitalne informacije o karakteristikama proizvoda'', zaključuju.