Obavijesti Video Pretražite Navigacija
osnovana radna skupina

Tomašević imenovao upravu u tri zagrebačke bolnice, otkrio i neke detalje o Adventu: "Morat ćemo biti fleksibilni"

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević na redovitoj konferenciji za medije govorio je o aktualnim temamam poput Adventa, obnove grada nakon potresa, epidemiološkoj situaciji i imenovanjima u zdravstvenim ustanovama.

Danijela Dolenec, zamjenica zagrebačkog gradonačelnika, rekla je da je gradonačelnik organizirao radnu skupinu kojoj je zadatak pripremiti Advent.

Pročitajte i ovo Zagrebački Hipodrom Ulaganje u konjički sport Kriza na zagrebačkom Hipodromu: Ilegalni posjednik ima 35 boksova, iz Grada uvjeravaju da će problem brzo riješiti Tomislav Tomašević o obnovi - 1 190 milijuna eura Tomašević pohvalio obnovu Zagreba pa kritizirao ministra: "Nadam se da će država što prije to učiniti"

Tomislav Tomašević je kazao kako su imenovana Upravna vijeća u zdravstvenim ustanovama kojima je osnivač Grad Zagreb.

U dječjoj bolnici Srebrnjak imanovao je četiri nova člana te bi se uskoro trebala održati sjednica upravnog vijeća kako bi se raspisao natječaj za ravnatelja. Za predsjednika Upravnog vijeća imenovan je dr. Goran Tešović, a za članove Darko Velimir Vrdoljak, Daniela Širinić i Snježana Pavlovski.

"Očekuje se niz natječaja za ravnatelje ustanova", najavio je gradonačelnik.

Imenovani su i članovi vijeća na Svetom duhu te Domu zdravlja Istok, Poliklinici za srčane bolesti, Specijalnoj bolnici Goljak.

"U bolnici Sv. Duh, predsjednikom Upravnog vijeća sam imenovao Darka Kaštelana. Također će biti uskoro raspisan natječaj za novog ravnatelja, budući da aktualnom ističe mandat u siječnju", rekao je Tomašević.

O obnovi nakon potresa

Tomašević je najavio kako bi do kraja godine moglo biti isplaćeno 30 milijuna kuna za obnovu nekretnina.

"Želim reći nešto i o javnom pozivu za pomoć za obnovu nekretnina koje su oštećene u potresu u Zagrebu. U 2020. je odobreno 230 prijava, a u 2021. je bio drugi poziv. Radi se o pomoći do 50.000 kuna po kući. Ukupno dosada će u ovoj godini biti isplaćeno 22 milijuna kuna, do kraja godine bi to moglo doći do 30 milijuna kuna", rekao je gradonačelnik.

Nabavka drobilice za otpad

Na novinarsko pitanje kojoj fazi je nabavka drobilica za Jakuševac i što je sa studijom utjecaja na okoliš, odgovorio je: "Za drobljenje glomaznog otpada treba ishoditi dozvole, poštovat ćemo ono što je po zakonu potrebno. Postupak je još u tijeku i to je razlog zbog čega unajmljena drobilica još ne funkcionira. Što se tiče kupljenih drobilica, ali postoji rok za prodavače da dobave te drobilice i to je po uvjetima natječaja 6 mjeseci, ali dobili smo informaciju da bi to moglo biti za 3 mjeseca".

Što je s natječajem za biootpad, je li bilo žalbi i hoće li to na kraju dobiti Pripuzov CIOS, pitali su novinari.

"Rok za žalbu je 28. 10. Mislim da dosad nije bilo žalbi, ako tako ostane do kraja, onda će odluka o CIOS-u biti konačna", rekao je gradonačelnik.

"Nakon što izgradimo sortirnicu, moći ćemo dobar dio te plastike koja se odvaja prodavati", rekao je gradonačelnik.

"I sortirnica i kompostana su višegodišnji projekti. Uskoro će ići pozivi za oboje od strane ministarstva, mislim prvi kvartal sljedeće godine, dakle za par mjeseci i tu bi Zagreb trebao biti spreman", rekao je.

"Ne mogu reći što je izgledno a što nije da će CIOS dobiti. Svaki put kaad surađujemo s bilo kojom privatnom firmom, moramo raspisati natječaj i odabrati najbolju ponudu", dodao je.

O obnovi javnih zgrada - 13 ide u cjelovitu obnovu

"Imamo četiri kategorije javnih zgrada. Škole su u prvoj fazi išle u hitnu sanaciju, a onda imamo 13 objekata koji idu u cjelovitu obnovu", rekao je.

Pitanje je i koliko je još privatnih vlasnika čije zgrade i kuće nisu sanirane. Gradonačelnik kaže: "S obiteljskim kućama je manji problem jer nemamo neriješene imovinsko-pravne odnose. Vezano za višestambene zgrade u povijesnoj jezgri zgrada, mislimo da bi se trebalo ići blok po blok, a ne svaka zgrada točkasto, zbog preusmjeravanja prometa i osiguravanja lokacija, da se to radi u suradnji s Fondom odnosno minisarstvo. Čekamo da obnova privatnih zgrada, jer ona u pravom smislu riječi nije ni krenula. Očekujemo od novog zakona, po kojem se financiranje prebacuje na državu, da se ta obnova ubrza".

"Obnova će sigurno trajati godina, ali moramo vidjeti da ona zaista krene. Ja to ne vidim kao vraćanje u neko normalno stanje jer obnovu vidimo kao unaprjeđenje grada, a ne vraćanje u prvobitno stanje. Konstrukcije moraju biti otpornije na potrese. Pokušavamo napraviti cjelovitu obnovu. I to mislim da bi se u zakonu još moglo raspraviti, da se građane potakne da rade cjelovitu obnovu", rekao je.

Epidemiološka situacija

Epidemiološka situacija nije dobra i pozivam sve građane da se cijepe i poštuju mjere, poručio je gradonačelnik te komentirao prelazak na online nastavu.

"Rekli smo da nismo za zatvaranja, ali činjenica je da brojevi jako rastu. Što se tiče online nastave u školama, to ćemo iskoordinirati s Ministarstvom", rekao je.

Komentirao je i pad rejtinga Možemo te odgovorio kad će članovi Uprave Holdinga pred novinare.

"Što se tiče pada rejtinga, to su neke prolazne kategorije. Gleda se rezultat na kraju utakmice, a ne u sredini. Bitno je da ostvarimo ciljeve koje smo si zadali. Što se tiče novih članova Uprave Holdinga, oni će biti na sjednici Gradske skupštine i ondje će odgovarati na pitanja zastupnika", rekao je gradonačelnik.

O Adventu

Odgovorio je i na pitanje o Adventu. Postoji li šansa da ostane praznih kućica ako netko odustane?

"Došlo je više od 200 prijava, još tjedan dana će se one analizirati i onda će se vidjeti hoće li se ići u novi krug ili će se ostati na ovom broju kućica", rekao je Tomašević te odgovorio i što će od infrastrukture i programa ponuditi grad osim što će naplatiti zakup.

"Nešto od programa će raditi Grad, nešto Turistička zajednica. O tome smo informirali radnu skupinu koja će se baviti rješavanjem potencijalnih problema. I dalje to nije Advent iz 2019. nego drugi pandemijski Advent pa ćemo morati biti fleksibilni obzirom na razvoj epidemije", rekao je.

O prodaji poslovnih prostora

Za kraj je komentirao prodaju poslovnih prostora u vlasništvu Grada.

"Po postojećim zakonima moguće je prodati te prostore, moguće je ići i na natječaj. Htjeli smo razmotriti različite opcije prije nego što smo išli na ovaj model, da vidimo možemo li dobiti neke veće cijene, zato je ta točka povučena", rekao je.

"Zagreb ima katalog svojih nekretnina, ali imovinsko-pravni odnosi nisu skroz čisti, postoje i pravni sporovi i tu ima puno posla na evidentiranju gradske imovine. Zato je i donijeta strategija o upravljanju gradskom imovinom i mi želimo da ta evidencija bude maksimalno transparentna, da se vidi gdje su ti prostori, tko je u zakupu i koliko plaća, da ljudi mogu točno znati kad se mogu javiti na natječaj i kad ih mogu očekivati. Primijetili smo da su cijene za neke prostore puno puno preniske za neke, tu govorim o komercijalnim prostorima", rekao je.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene