Iz pariške zračne luke Charles de Gaulle egipatski je zrakoplov na letu MS804 poletio u srijedu navečer, nakon 11 sati. Prošao je Švicarsku i Italiju, a otprilike pola sata nakon ponoći ušao je u hrvatski zračni prostor. Jedan sat kasnije, nakon Albanije, dolazi do Grčke koju prelazi i nastavlja prema Egiptu.
Pročitajte i ovo
Niz incidenata
Pad aviona ipak nije obična nesreća? Njemačka i britanska policija vode važnu istragu
tragedija u pakistanu
Čudom preživio pad zrakoplova u kojem je poginulo 97 ljudi: "Svi su plakali i molili. Uspio sam otkopčati pojas..."
Posljednji kontakt s grčkom kontrolom leta ostvaren je nedaleko od Krete. Prije nego je izašao iz njihovog i ušao u egipatski zračni prostor, Grci su još jednom pokušali kontaktirati pilota, ali odgovora nije bilo. Nedugo nakon toga, oko 2 sata i 30 minuta avion nestaje s radara. U Kairo je trebao sletjeti u 3 sata i 15 minuta.
Zrakoplov je, rekli smo, nestao s radara južno od Krete, Gospodine Milošević, s obzirom da aktivno pratite ova slučaj imate li neke nove podatke?
Konkretno, nekih 100 posto konkretnih podataka nema. U ovom trenutku i kod ovakvih događaja uvjek je mnoštvo informacija prisutno na internetu i veliko je pitanje što je zapravo točno.
Ovo je posljednji kontakt bio?
Posljednji kontakt, navodno je to provjerena informacija iz kontrole leta i to može ukazivati na činjenicu da se s avionom nešto naglo dogodilo.
Možete li pojasniti što se dogodilo? Kontrola leta je pozdravila posadu i uputila ih da će uskoro prijeći u egipatski zračni prostor.
To je standardna komunikacija kad zrakoplov prelazi iz jedne kontrole leta u drugu i kad se pilot i kontrolor pozdrave i kad se prelazi na drugu frekvenciju rada. Međutim, nakon kontakta Grka, piloti se nisu javili i nedugo nakon toga je zabilježen pad zrakoplova koji se navodno okrenuo nekoliko puta oko svoje osi i na visini od nekih tri kilometra nestao s radara.
Na što to može upućivati?
To upućuje najvjerojatnije na teroristički čin, međutim ne bih još u ovom trenutku isključio i druge opcije koje su moguće, a jedna od njih je i suicid pilota. Ta kompanija je već imala takav slučaj 1999. na prekooceanskom letu iz Amerike za Europu, gdje je pilot iskoristio trenutak dok je kapetan zrakoplova otišao na WC. On se zaključao i počeo ponavljati jedno te istu rečenicu i obrušio avion u more.
Dakle to je ista kompanija?
Da, to je ista kompanija, međutim ono što je značajno da su egipatske vlasti tad povjerile istragu američkim vlastima i nakon toga nisu željeli priznati rezultate američke istrage.
Sada se traži crna kutija, tko vodi istragu?
Prema međunarodnoj konvenciji i dodatku broj 13., koji se bavi istraživanjem nesreća, egipatske vlasti su sad dužne osigurati sve za istragu, s tim da u istrazi mogu sudjelovati i sve zainteresirane strane.
S obzirom na modernu tehnologiju koliko će im, prema vašoj procjeni, trebati da pronađu crnu kutiju?
Prema mojoj procjeni, vrlo brzo. Kako čujemo, već su pronašli ostatke zrakoplova i oni su unutar 50 kilometara, a to se brzo pretraži sa sonarima.
Dok se traži crna kutija ništa se ne isključuje - sve su opcije na stolu. Iz vašeg dugogodišnjeg iskustva i dosadašnjih sličnih nestanaka - što mislite da se zapravo dogodilo?
Najizglednija mogućnost je da je bila bomba na zrakoplovu. Isključio bih neke tehničke aspekte, jer to je zbilja manje vjerojatno nego ovo, ako uzmemo u obzir situaciju s terorizmom u svijetu, ali i iskustva te aviokompanije.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr