Europski automoto klub ADAC svake godine provodi nezavisna testiranja, a ove je godine na red došao javni prijevoz. Testiranje je provedeno u organizaciji 18 europskih automobilskih klubova na čelu s njemačkim ADAC-om, u sklopu međunarodnog projekta 'EuroTest'.
Pročitajte i ovo
zagonetka u gradu
Što to piše? Zagrepčani su u čudu gledali ZET-ove natpise: "Zaključavanje starijih", stiglo objašnjenje
Važno
Ovaj vikend dio Zagreba ponovno bez tramvaja: Provjerite koje linije ne voze i izmijenjene trase
HAK je objavio rezultate pod nazivom 'Javni gradski prijevoz 2009.-2010.'. Iz HAK-a kažu da rezultati testiranja nisu kritika, nego savjet kako neke stvari poboljšati. Ocjenjivale su se četiri kategorije: trajanje putovanja/ vožnje, presjedanja, informacije o linijama i cijene karata. Gradovi koji su osvojili vrh tablice su München, Helsinki, Beč i Prag, a predzadnje mjesto ispred Zagreba uhvatila je Ljubljana.
Ono što se zamjera ZET-u su spore vožnje tramvajem, kojim se u sat vremena prijeđe otprilike 21 kilometar, dok tramvaji u Njemačkoj prijeđu više od 30 km u jednom satu. Prigovara se i lošoj povezanosti sa zračnom lukom, jer je povezana samo s tzv. šatl-busom, koji ne staje u centru ni na ostalim postajama, nego samo na glavnome autobusnom stajalištu.
Spominje se i nedostatak informacija na autobusnim stajalištima, jer postoji samo mapa tramvajske mreže i mapa autobusnih terminala odvojena od mape autobusne mreže. 'Istraživanje je teško komentirati jer u tablici poretka nisu prikazani jasni kriteriji i parametri ocjenjivanja, a s detaljima još nismo upoznati. Za pretpostaviti je i kako je istraživanje obuhvaćalo i područja koja u Zagrebu nisu pod nadležnošću ZET-a, a ubrajaju se u javni prijevoz', komentirao je glasnogovornik ZET-a, Tomislav Jurić.
ACAD je kao lošu osobinu naveo i nerazmjernu udaljenost autobusnih i tramvajskih stanica, kao i veliki odmak u kvaliteti autobusa i tramvaja, od onih moderno opremljenih do 'drvenjaka'.
'Vrlo je vjerojatno i da su na rezultate utjecali modeli prijevoza kojima Zagreb uopće ne raspolaže, za razliku od drugih gradova uključenih u istraživanje, pa im time ne može niti ravnopravno konkurirati', rekao je Jurić.
Ipak, Zagreb je dobio pohvalu zbog besplatnog prijevoza u centru grada i obavijestima na stranom jeziku. 'Unatoč objavljenom poretku, smatram kako je ZET-ov prijevoz posljednjih godina u znatnoj mjeri napredovao.
Konkretno 214 novih, najsuvremenijih autobusa s opremom visokih standarda i europskih normi pristiglo je u ZET-ov vozni park. Gradom svakodnevno vozi 130 novih niskopodnih tramvaja, što je udio novih vozila u prometu kakvim se malo koji grad može pohvaliti', dodao je Jurić.
Pročelnik zagrebačkog Gradskog ureda za promet Davor Jelavić, kao ni njegovi pomoćnici nisu bili voljni komentirati rezultate istraživanja. Građani s druge strane svoje kritike, pohvale i prijedloge oko javnog prijevoza mogu iznijeti u tramvaju broj 20, 'parkiranom' na Savskoj cesti ispred Tehničkog muzeja u sklopu Civitas Elan projekta.