Unatoč trendu poboljšanja na europskom smo začelju. Broj mrtvih u prometu i dalje je zastrašujući. Broj smrtno stradalih osoba u prometu u Hrvatskoj daleko je od idealnog, no brojke su ipak nešto bolje. Ove godine smrtno je stradalo 267 osoba, a prošle godine u istom razdoblju 291 osoba, no ono što zabrinjava - polovica smrtno stradalih je zbog brzine.
Brzina je uzrok i povećanog broja teško ozlijeđenih. Osim ljudskih tragedija, negativna slika prometa ima i katastrofalne ekonomske učinke.
"Na znanstvenim osnovama je utvrđeno kako je Hrvatska imala štetu od 76 milijardi kuna, u desetogodišnjem razdoblju, ili godišnje 7,6 milijardi kuna. To je 2 posto BDP-a", kazao je Davor Georg Lisicin iz Udruge Sigurnost u prometu. Većina tog novca odlazi na saniranje posljedica nesreća.
"To podrazumijeva dugogodišnje rehabilitacije teško ozlijeđenih osoba koje ostaju sa smanjenom radnom sposobnošću, lako ozlijeđene osobe također traže bolničko i zdravstvenu skrb", upozorava Georg Lisicin.
Do boljih rezultata moguće je doći edukacijom i prevencijom. Kazne kod nekih nikada ne urode plodom.
"Definitivno smo mi svjesni kao policija, bez obzira što smo mi represivni apara,t da sama represija, same kazne neće dovesti stanje sigurnosti na onaj nivo koji želim, pa onda imamo i preventivne i represivne akcije, dosta radimo s djecom, motociklistima, ali i osobama starije životne dobi", poručio je Josip Mataija iz Ravnateljstva policije.
Vanja Margetić, reporter Nove TV
Foto:
DNEVNIK.hr
"Čarobna riječ edukacija koja nam je često u ustima, no zapravo po tom pitanju se jako malo radi ili gotovo ništa", ističe Kristijan Tičak iz AMS-a.
Mogućnost oduzimanja vozila
"Zadnjih par godina imamo tu mjeru oduzimanja vozila kao sredstva izvršenja prekršaja i moram reći da ona daje rezultate. Sve je više onih situacija kada sudovi presuđuju da se vozilo trajno oduzme, neki vozači nisu svjesni koliko zla mogu napraviti sebi i drugima oko sebe", upozorava Mataija.
Brojke o smrtno stradalima - 2
Foto:
DNEVNIK.hr
Osim tog instrumenta, vozačima koji učestalo krše prometna pravila moguće je doskočiti na još jedan način.
Brojke o smrtno stradalima - 3
Foto:
DNEVNIK.hr
"Osiguranje je jedan od najdjelotvornijih instrumenata u selekcioniranju vozača i pojedinih vozila. Treba pomno promotriti što zemlje u susjedstvu rade i to primijeniti na domaću legislativu", mišljenja je Tićak.
Pročitajte i ovo
Krš i lom
VIDEO Nevjerojatan prizor lančanog sudara 200 vozila: Automobili nagurani jedni na druge, a putnici zarobljeni na mostu
Pročitajte i ovo
UŽAS NA CESTI
Teška prometna nesreća kod Đurđevca: Ima više ozlijeđenih
Građani imaju svoje recepte za manji broj mrtvih na prometnicama. Jedni smatraju da je potrebno više policijskih službenika na cestama te da se ne smije voziti pod utjecajem alkohola. Drugi, pak, smatraju da treba smanjiti brzinu, biti koncentriraniji i paziti na pješake. Jedino povećanim oprezom, brojke mogu biti manje.
Više o poražavajućim brojkama mrtvih na hrvatskim cestama pogledajte u prilogu reportera Dnevnika Nove TV Vanje Margetića.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.