Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Hrvatska i dalje pri vrhu po broju poginulih u prometu

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Hrvatska je po broju poginulih u prometu i dalje pri vrhu crne liste, pa je Hrvatska automobilska udruga (HAU) danas u Zagrebu predložila 20 konkretnih mjera koje bi trebale preokrenuti negativne trendove.

Na 100.000 stanovnika u Hrvatskoj je 14 smrtno stradalih, što je za 40 posto više od plana iz nacionalnog programa i gotovo dvostruko više od standarda razvijenih europskih zemalja, rekao je predsjednik HAU-a Željko Marušić na stručnom skupu o sigurnosti cestovnog prometa u Hrvatskoj.

Pročitajte i ovo Gužva pred tunelom SV. Rok Promet normaliziran U tunelu Sveti Rok na A1 došlo je do sudara: Jedna osoba ozlijeđena, policija molila vozače za strpljenje Cesta prema Srđu - 1 Simbol nebrige Jedina cesta prema Srđu je proširena, ali tek djelomično: Stari problem još čeka rješenje

Iako je Hrvatska u proteklih pet godina znatno unaprijedila prometnu infrastrukturu, a građani obnovili vozni park sigurnijim vozilima, negativni trendovi u sigurnosti cestovnog prometa u 2006. nastavljeni su i u ovoj godini.

U prvom ovogodišnjem tromjesečju na cestama su poginule 133 osobe, što je 10 posto više nego u istom razdoblju lani, kad je smrtno stradala 121 osoba, rekao je Marušić.

Stručnjaci HAU-a ne slažu se s postojećim prometnim propisima o 0 promila, pa predlažu vraćanje na 0,5 promila alkohola za sve vozače, osim za početnike i motocikliste (0,2) te profesionalce za koje bi i dalje vrijedila zabrana konzumiranja alkohola.

Smatraju da treba znatno povisiti kazne za teže prekršaje, a smanjiti za lakše.

Po njima, teška vozila treba usmjeriti na autoceste nižim
cestarinama, a ostalim vozilima osigurati niže cijene izvan sezone.

Policijske kontrole treba prilagoditi kritičnim vremenima, a vozilima s tri i više osoba dozvoliti korištenje žutim trakama.

Automobilska udruga predlaže i hitno saniranje "crnih točaka" i skliskih prometnica, izgradnju punog profila autocesta i drugih tunelskih cijevi, denivelaciju pružnih prijelaza, izgradnju brljki, ograničenje brzine na kiši, uvođenje starosnog limita za gume, strože tehničke preglede i pametniju signalizaciju.

"Trebamo shvatiti da nismo dovoljno bogati da štedimo na zaštitnim ogradama koje sprječavaju da se vozači i putnici utapaju u rijekama i na brljkama na pružnim prijelazima te da ne koristimo potencijale naših autocesta", rekao je Marušić.

Skup su pozdravili predstavnici HAZU-a, MUP-a, resornih ministarstva i Predsjednika Republike koji, iako najavljen, nije došao zbog druge obveze.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene