Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Istraživanje pokazalo

Vole li Hrvati samo hrvatsko? Evo što sve kupujemo!

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Hrvatski potrošači pri kupnji proizvoda i usluga među Top 10 najomiljenijih "Made In" zemalja i destinacija navode: Hrvatsku, Njemačku, Austriju, Italiju, EU, SAD, Francusku, Švicarsku, Japan i Kinu pokazuje istraživanje švicarske organizacije "ICERTIAS Customers' Friend - Made In - Preferences" provedenom u listopadu ove godine. Istraživanje je bilo otvorenog pitanja što znači da ispitanicima nisu bili sugerirani odgovori, nego su ih sami naveli.

Na prvo pitanje, u kojem se ispitanike pitalo općenito za "MADE-IN" preferenciju neovisno o tome da li je riječ o proizvodu ili usluzi, uvjerljivo najveći broj anketiranih (46,2%) navodi Hrvatsku, zatim s velikim zaostatkom Njemačku (14,7%), Austriju (4,7%), Italiju (4,2%), EU (3,8%), SAD i Francusku (2,6% pojedinačno), Švicarsku (2,3%), Japan (2,2%) i na desetom mjestu Kinu sa 2,1% navođenja od strane anketiranih.

Pročitajte i ovo Ilustracija Državni zavod za statistiku Inflacija srušila novi rekord: Pogledajte što je najviše poskupjelo Ilustracija Upozorenje iz HUZP-a Na ovo trebate posebno pripaziti nakon uvođenja eura: "To više nije jedna lipa, nego sedam"

Još izraženija preferencija vezano uz Hrvatsku uočava se kod kupovine prehrambenih proizvoda gdje čak 76,8% ispitanih navodi Hrvatsku kao preferiranu zemlju podrijetla, a tek zatim Njemačku sa 4,2%, Italiju sa 4,0% dok su sve ostale zemlje navođene s manje od 1%.

Kod pitanja vezana uz proizvode i usluge s visokom dodanom vrijednošću, izrazito je uočljivo preferiranje hrvatskih građana njemačkih proizvoda i usluga.

Dominacija Njemačke kao omiljenog geografskog podrijetla posebice je uočljiva kod pitanja vezanog uz automobile gdje čak 64,2% ispitanih osoba navodi Njemačku kao prvi odabir zemlje podrijetla svojeg limenog ljubimca. Na drugom mjestu pitanja o automobilima smjestila se Francuska (9,1%) te potom: Japan (7,8%), Italija (2,4%) i Južna Koreja (1,5%).

Njemačka je dominantna i kada je riječ o uslugama općenito koju bira 38,2% ispitanih. Na drugom mjestu kod ovog pitanja smjestila se Hrvatska (18,9%), zatim Francuska (4,6%) te na koncu Austrija sa 2,5% ispitanika, a zanimljivo je da je i vodeća kada su ispitanici odgovarali na pitanje o geografskom podrijetlu visokotehnoloških proizvoda (računala, mobiteli, TV prijemnici...) Ispitanici je kao preferiranu zemlju podrijetla navode s 32,4%, a tek potom slijedi Japan s 16,4%, zatim SAD 8,2%, Hrvatska 4,9%, Slovenija s 4,6%, Kina s 4,1%, Južna Koreja s 2,3% te EU s 1,2%.

I u financijskim uslugama (banke, osiguravajuća društva...) Njemačka je ponovno broj jedan među zemljama za koju se odlučilo 18,9% ispitanika. Na drugom mjestu je Austrija (14,2%), a na trećeme Hrvatska (12,3%), Italija (4,9%), Švicarska (4,8%), SAD (2,8%), EU (2,1%).

Pri odluci o korištenju telekomunikacijskih usluga, odnosno preferiranoj zemlji podrijetla tvrtke koja nudi tu uslugu u Hrvatskoj, 36,7% ispitanika navodi Njemačku kao prvi izbor, 16,2% navodi Austriju dok 2,3% anketiranih navodi Švedsku. (Agencija VLM)

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene