Nazvali smo hitnu pomoć. Neugodno nas je iznenadilo da linija 194 javlja zauzeće. Tek nakon više od sedam upućenih poziva uspjeli smo dobiti dežurnog tehničara.
Zvanje hitne pomoći
(Foto:
DNEVNIK.hr)
"Unatoč objektivnim poteškoćama, vremena čekanja na dolazak tima hitne pomoći koje Zavod postiže i dalje su bolja ili u granicama preporučenih europskih standarda", rekli su nam iz Zavoda za hitnu medicinu.
Napominju i da su se u više navrata obraćali nadležnim tijelima s prijedlozima povećanja broja timova u odnosu na broj predviđen Mrežom hitne medicine za Grad Zagreb.
Pročitajte i ovo
Gdje zapinje?
''Mi nismo manekeni'': Djelatnik Hitne objasnio zašto već mjesec dana radi u gumenim čizmama
Pročitajte i ovo
TRAŽE BENEFICIRANI RADNI STAŽ
Djelatnici hitne medicine održali sastanak s ministrom Berošem: "Moglo bi ponovno doći do prosvjeda"
Kažu da je i problem porasta broja potencijalnih korisnika usluga hitne medicine, čiji je broj znatno veći od broja osiguranih osoba u Gradu Zagrebu, a da se godinama ne odgovara zahtjevima za povećanjem broja timova i izmjenama Mreže hitne medicine i problema nepriznavanja jedinice za primanje i disponiranje zahtjeva za sanitetski prijevoz, djelatnost koju Zavod također obavlja i koja nije moguća bez posebno ustrojene jedinice.
Grad Zagreb tražio povećanje
"Zbog navedene problematike i Grad Zagreb je, kao osnivač, uputio 16. ožujka 2022. dopis na adrese Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu, Ministarstva zdravstva i Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje kojim se traži povećanje Mreže hitne medicine za Grad Zagreb i ugovaranje dodatnih timova", zaključili su iz Zavoda.
Stavljajući u omjer broj poziva koji se upućuju na liniju 194 tijekom 24 sata, dolazi se do oko 850 poziva kroz 24 sata, odnosno prosječno 36 poziva po satu, što iznosi devet poziva na sat jednom primatelju u medicinskoj prijamno-dojavnoj jedinici.
Na pozive se u Gradu Zagrebu javljaju samo dva doktora i dva medicinska tehničara po timu. "Prijavno-dojavna jedinica ključni je element uspješnog djelovanja čitavog sustava izvanbolničke hitne službe", ističu iz Zavoda.
Najveći broj poziva u dnevnoj smjeni
"Najveći dio poziva prema 194 zaprima se u dnevnoj smjeni, u razdoblju od 9 do 21 sat. U prosjeku se ostvari 47 poziva po satu, što iznosi 12 ostvarenih poziva po djelatniku s dužinom trajanja poziva 5:13", ističu iz Zavoda za hitnu medicinu Grada Zagreba za DNEVNIK.hr.
U situaciji kad se medicinska sestra/tehničar javi na poziv i u razgovoru procijeni da razgovor treba nastaviti liječnik, poziv se preusmjerava na jednog od dva dežurna liječnika, što dodatno opterećuje linije 194 na koje se javlja liječnik.
Od 2011. godine, kada dolazi do razdvajanja djelatnosti hitne medicine i djelatnosti sanitetskog prijevoza, kao standard je egzistirala samo prijavno-dojavna jedinica za djelatnost hitne medicine, ali ne i za sanitetski prijevoz.
"Nakon osam godina ukazivanja na potrebu postojanja posebne jedinice Pravilnik o organizaciji i načinu obavljanja djelatnosti sanitetskog prijevoza koji donosi Ministar zdravstva je utvrdio da bi naša ustanova trebala imati dispečere i za tu djelatnost, međutim propušteno je definirati njihovu stručnu osposobljenost, pa ta jedinica i dalje, i nakon više od tri godine od donošenja propisa, nije ugovorena, već egzistira kao rezultat inicijative Zavoda za hitnu medicinu Grada Zagreba", napominju iz Zavoda.
Ističu da Zavod kontinuirano prati broj zaprimljenih i obavljenih usluga po danima i satima, kao i vremena čekanja. "Temeljem dobivenih pokazatelja prilagođavamo radna vremena ugovorenih timova tijekom 365 dana, sve da bismo barem u nekoj mjeri smanjili pritisak na linije i osigurali dostupnost usluge", dodaju iz Zavoda.