Komunicirati se mora
Pročitajte i ovo
Nema rezultata preko noći
Nestali s Tik Toka: Digitalni muk neće dugo trajati, ali poruka je loša
Izbori su sve bliže
Kupuju se Vijetnamci i vrijeđa opozicija, a što o kampanji na društvenim mrežama kažu glasači? "To nije politika, to je onda zabava"
Svaka kompanija trebala bi razviti plan za krizno komuniciranje, i to prije same krize kako bi bili spremni kada se ona dogodi. Iako u ovom trenutku nemate u potpunosti razrađenu taktiku, sada je vrijeme da to učinite i što prije počnete komunicirati sa svojim korisnicima. No imajte na umu da u ovim, za mnoge teškim vremenima komunikacija nikako ne smije biti agresivna i proaktivna, već treba biti u obliku podrške građanima te se prilagođavati razvoju događaja.
Krešimir Dominić, direktor Komunikacijskog laboratorija, smatra da se trenutačno nalazimo u prvoj fazi kriznog komuniciranja, koja se temelji na podršci i kvalitetnim informacijama, te da bi se svi brendovi trebali pripremiti za drugu fazu, koja će se odvijati nakon što se epidemija stavi pod kontrolu. To će biti faza adaptacije u kojoj će brendovi morati prilagoditi svoje proizvode i usluge potrebama publike te se pripremati na treću fazu, odnosno fazu tržišnog oporavka i normalizacije života, koja nastupa nakon epidemije.
Za Anu Tkalac Verčić, predsjednicu Hrvatske udruge za odnose s javnošću, dobra reputacija koju su tvrtke, organizacije i kompanije gradile tijekom kriznog vremena pomoći će im lakše uspostaviti poslovanje.
Bitno je napomenuti da bi oni koji ne pronađu pravi način komunikacije sa svojim potrošačima i ne pokažu vrijednosti za koje se zalažu mogli vrlo brzo prestati postojati.
Osnažite svoju zajednicu
Način na koji se brendovi nose s krizom uvelike će utjecati na potrošače u budućnosti. Ljudi se okreću onim brendovima i poduzećima kojima vjeruju i koji im ulijevaju sigurnost u ovim izazovnim vremenima. Pokažite da čvrsto držite sve konce u svojim rukama, budite transparentni i vjerodostojni. Fokus stavite na vjerne kupce jer je njih najbitnije zadržati. Zadovoljan kupac dobru će riječ širiti dalje, što će zasigurno dovesti do novih klijenata.
Ostanite aktivni i na društvenim mrežama
Društveni mediji sada su žarište događanja. Budite kreativni i ponudite svojim potrošačima dodatni sadržaj koji će ih zainteresirati, okupirati, aktivirati, pa možda čak i zabaviti. Kakav ćete sadržaj plasirati, ovisi o brendu, no jedno je sigurno. Sada je vrijeme kada trebate biti inovativni, fleksibilni i poduzetni jer ako se u ovim situacijama pokažete dobrima, lakše ćete se nositi s oporavkom nakon krize.
Nemojte prestati s oglašavanjem
Zatvoreni u svojim domovima, potrošači čitaju vijesti i prate portale kao nikada dosad, sve s ciljem da što prije saznaju novu vijest i budu pravovremeno o svemu obaviješteni. Zato je sada više nego ikad bitno nastaviti s oglašavanjem kako biste pokazali da ste još uvijek tu, spremni ponuditi svoje usluge onima koji je žele.
S time se slaže i Dorian Elezović, vlasnik PR agencije REDAKCIJA, koji smatra da je vrijeme krize najbolje vrijeme za promociju. On naglašava kako su cijene promocije u ovo doba niže, a učinak oglašavanja osjetit će se ako ne odmah, onda po završetku epidemije.
Reorganizirajte se i prebacite se online
Biti doma ne znači zatvoriti biznis i u očaju čekati da ova krizna situacija prođe. Njoj se treba prilagoditi najbolje što možete i znate, a to znači i reorganizirati svoje poslovanje i prebaciti ga online. Uz digitalne kanale koji pršte aktivnošću, budite kreativni, povežite se s ostalim poduzećima i nudite svoje usluge putem različitih platformi kako bi što više ljudi čulo za vas.
Poslije kiše uvijek dolazi sunce, a tako će biti i nakon ove krize. Bitno je ne predati se, već se prilagoditi kako biste mogli lakše prebroditi ovu kriznu situaciju i bezbolno nastaviti sa svojim poslovanjem nakon nje.