Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Tek mu je 27 godina. Uspješni je mali brodograditelj i vlasnik tvrtke koja je, vjerovali ili ne, stopostotni izvoznik.


Sve je počelo prije nekoliko godina, kada je zbog obrazovanja otišao u Ameriku i stekao, u Hrvatskoj nepoznato zvanje - dizajner brodova.

Vezani članci Dizajner brenda BiteMyStyle Zoran Aragović (Foto: Dnevnik.hr) Saznali smo koja je žena zaslužna za modni uspon Zorana Aragovića! Slika nije dostupna DEKOLTEI U FOKUSU Američka premijera prošla u seksi tonu

'Radi se o studiju dizajna malih brodova na pomorskom institutu u Conneticutu u SAD-u. To je studij koji čovjeka nauči dizajnirati brod. Ja to uspoređujem s odnosom građevine i arhitekture. Arhitektura je ono što zgradi daje vizualitet, a građevina je ono što izračuna statiku, da zgrada stoji', objašnjava svoje nesvakidašnje zanimanje Luka Colnago, vlasnik tvrtke 'Pakleni otoci'. 

Nakon završetka studija, Luka se vratio u Hrvatsku no, s gradnjom brodova nije započeo odmah. 'Priča je počela sasvim slučajno. Počeo sam se baviti prijevozom putnika na vodi i tada sam došao na ideju da se sagradi malo veći brod koji bi mogao povezati Split i Hvar po svim vremenskim uvjetima', kaže Luka. 

Brod je napravio uz financijsku pomoć obitelji te nastavio njime prevoziti putnike. No, posao, kojim se htio baviti, nije dugo potrajao. Naime, ugodno iznenađeni udobnošću i kvalitetom broda, njegovi su putnici pokrenuli lavinu pohvala ali i usmenih preporuka. Dobar glas toliko se proširio da su Luku počele kontaktirati tvrtke koje su htjele da im napravi brod poput svog.

'Tako su narudžbe zapravo došle same od sebe. Oni su pronašli nas, a ne mi njih', objašnjava Luka.

Luka je prihvatio izazov, osnovao tvrtku i, prije četiri godine krenuo s proizvodnjom brodova. Danas naručitelje ima diljem Europe, ali i u Africi. Na izgradnji brodova radi svega troje ljudi i nekoliko kooperanata. Materijal uvoze jer u Hrvatskoj takve sirovine nema. A upravo je ona bila ključni sastojak za uspjeh onoga što radi.

'Naši brodovi su svi izrađeni od aluminija, što je na našim prostorima raritet, dok je vani, primjerice u Australiji i Norveškoj, 70% brodova napravljeno od aluminija. Aluminijski brodovi su 20 posto čvršći i 20 posto lakši od plastičnih brodova. U principu ne zahtijevaju nikakvo održavanje ili minimalno i svaki brod se može napravit drugačije, po željama kupaca', kaže Luka.

Kupce, prije svega, zanimaju radna svojstva broda. Stoga je njegova druga prednost izgled - na prvi pogled neobično izdužen i šiljast.

'To je zato što su naši brodovi napravljeni da voze po moru, a ne da služe kao apartmani na moru. Dizajnirani su tako da probijaju valove i voze mekano kroz more, velikom brzinom', objašnjava dalje Luka. 

Cijena broda ovisi o željama kupca i opremi pa je o njoj teško govoriti. Ipak, Luka istiće kako su njegovi aluminijski brodovi čak 40 posto jeftiniji od inozemnih. Tvrtka godišnje proizvede do četiri broda. Svaku kunu ulažu u opremu a zanimljivo, ovaj mladi poduzetnik kreditima nije opterećen. Posao razvija malim koracima. Ulaže koliko može, a tako je, kaže, i najsigurnije. 

'Što se tiče ove godine, mi smo do kolovoza pokriveni s narudžbama, planovi su da u slijedećih 3-4 mjeseca proširimo proizvodnju s još dva modela, a dalje ćemo vidjeti', kaže Luka.

Zakon o trošarinama posao ove tvrtke nije ugrozio zbog njezine izvozne orijentacije. Gotovo i nismo mogli povjerovati da se ovaj mladi brodograditelj na ništa ne žali, jedina mu je želja da Hrvatska prepozna i razvija potencijal svojih izvoznika. Za kraj, zbog godina provedenih u inozemstvu, Luku smo upitali je li ikada razmišljao o povratku u Ameriku, no skroman mladić, koji je, kako i sam kaže, proputovao svijet, bez razmišljanja odgovara 'Nikad. Svugdje je lipo, ali doma je najbolje'. 

Emisiju Novac pratite nedjeljom ujutro na programu Nove TV.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju