Izgradnja terminala za ukapljeni plin bit će najveća investicija u Hrvatskoj nakon izgradnje autocesta, vrijedna gotovo 2 milijarde eura.
Pročitajte i ovo
Zakon uskoro u Saboru
Stanovnici Krka protiv terminala: Osim što je opasnost za okoliš, ekonomski je neisplativ
Gradnja LNG terminala
Načelnica Omišlja: "Gospoda iz EK-a iznenađena su silinom zakona koji se krše u Hrvatskoj"
Terminal bi trebao biti dovršen 2012. godine. Predstavljat će izravnu konkurenciju dobavi plina iz Rusije za Europu.
'Međutim, prije pokretanja investicije, do donošenja konačne odluke o odabiru konkretne lokacije bit će potrebno izraditi idejno rješenje terminala, obaviti potrebna istraživanja te provesti procjenu utjecaja na okoliš za konkretnu lokaciju", stoji u priopćenju Vlade.
Ekološke udruge smatraju da je Vlada mogla iznaći puno bolje rješenje.
'Hrvatska je imala sigurnu opciju pogotovo s nekim susjednim zemljama, da napravi opciju off shore terminala, kad već imamo 15 platformi koje se nalaze kod Pule. To bi bilo dovoljno daleko od bilo kojeg naselja, da ne ugrožava bilo koje naselje, ne bi bilo opasnih tehnologija i ne bi bilo problema s pothlađivanjem mora,' rekao je Vjeran Piršić iz udruge Eko Kvarner.
Osim Krčana, Omišalj kao lokacija za izgradnju terminala za ukapljeni plin zabrinjava i Riječane koji su svega desetak kilometara zračne linije udaljeni od budućih postrojenja.
No, što god građani željeli zna se čija je zadnja. Vladinu odluku o gradnji terminala teško će promijeniti mišljenje građana.