U američkoj saveznoj državi Washington izdan je izvještaj o nesreći u kojem stoji da su vatrogasci morali izaći na mjesto nesreće i ugasiti vatru koja je buknula na Teslinom električnom automobilu. Radi se o električnom automobilu a iako svi žure s pretpostavkama da je moralo doći do nekakvog kratkog spoja, takvi požari ponekad nemaju nikakve veze s električnom komponentom pogona.
Pročitajte i ovo
Veliko nevrijeme
VIDEO Najmanje dvoje poginulih u olujama na istoku SAD-a: Stotine tisuća stanovnika bez struje, otkazani brojni letovi...
Otkriven uzrok
Jaka detonacija odjeknula Washingtonom i izazvala paniku, uskoro je objavljeno o čemu se radi
Do zapaljenja je došlo nakon što je vozač Modela S udario u veliki metalni predmet koji se nalazio nasred ceste. U pismenom priopćenju Tesla je potvrdila istinitost događaja i izjavila: ''Sustav upozorenja u automobilu dojavio je problem i naložio vozaču da zaustavi automobil, što je vozač i napravio. Nitko nije bio ozlijeđen a jedini putnik tj. vozač imao je dovoljno vremena da sigurno izađe iz vozila i nazove policiju.''
Prema navodima vatrogasaca, vatra je bila pod kontrolom da bi plamen ponovno pojačao. Vatrogasna ekipa primijetila je da voda samo pojačava intenzitet vatre te su primijenili suho kemijsko sredstvo za gašenje.Nakon što su rastavili prednji kraj vozila i izbušili rupe u paketu baterija, vatrogasci su uzeli cirkularnu pilu i izrezali rupu da bi mogli pristupiti prednjem kraju i omogućiti dovod vode do baterije. Tek je tada vatra napokon ugašena.
Izvještaji o požaru i video objavljen na internetu odmah su uzrokovali pad vrijednosti dionica Tesle na burzi za više od 8 posto. Vrijednost dionica nešto se oporavila ali je i dalje za 6.24 posto niža nego prije nesretnog događaja.
Ovaj događaj ponovno je potaknuo pitanja o sigurnosti električnih automobila. Baš poput Tesle i Nissan i General Motors razvijaju potpuno električne automobile ili električne automobile sa sustavima za produženje dometa, i svi su se u određenom trenutku morali suočiti s pitanjima sigurnosti i mogućnosti pregrijavanja paketa baterija i posljedičnog zapaljenja.
►►► Tesla Model S najsigurniji je automobil na svijetu – ili nije?
►►► Kako vam se dopada mat plava Tesla S na 22-inčnim Vossen naplatcima?
Mi bi odmah dodali da se mnogi automobili koje pogone konvencionalni motori također zapale svake godine. Štoviše, procjenjuje se da je u SAD-u u razdoblju od 2006. do 2010. godine svake godine došlo do 152.300 požara na automobilima.
Bilo kako bilo, za nas je ovo samo jedan od mnogih takvih slučajeva koji se dešavaju svaki dan. Naftni lobiji pokušavaju sve – pa tako i diskreditirati svako električno vozilo. Ovo bi mogao biti taj primjer!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.