Obavijesti Video Pretražite Navigacija
crash test

Tesla Model S najsigurniji je automobil na svijetu – ili nije?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Prema nedavnom nezavisnom testiranju američke NHTSA-e (National Highway Traffic Safety Administration), Teslin Model S dobio je sigurnosnu ocjenu od 5 zvjezdica. Međutim, to izgleda nije cijela priča.

Od svih vozila koja su prošla testiranje NHTSA-e Teslin Model S postavio je novi rekord za najmanju vjerojatnost ozljede putnika u slučaju prometne nesreće. Iako je Model S limuzina, električni automobil premašio je sigurnosni rezultat svih SUV modela i monovolumena. Spomenuti sigurnosni rezultat odnosi se na vjerojatnost ozljeda u slučaju udarca sprijeda, s boka, straga i u slučaju prevrtanja.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Crne brojke NE VEŽETE SE U VOŽNJI? U ovakvim situacijama poželjeli biste da jeste! Slika nije dostupna Savjeti stručnjaka Stigle vrućine, evo kako pripremiti automobil da se lakše bori s njima

Model S ima tu prednost što na prednjem kraju nema ogroman benzinski motor čime se dobiva daleko veća zona apsorpcije udarca, posebice pri većim brzinama. To je u osnovi problem odnosa sile i udaljenosti. Točnije, što je duža zona apsorpcije udarca to ima više vremena da se uspori G opterećenje na putnike čime se izbjegavaju ozljede. Baš poput skakanja u bazen ili more s velike visine, poželjno je da voda bude duboka. Motor koji pogoni Model S mjeri tek 30.48 cm u promjeru a smješten je kod stražnje osovine dok se prednji dio gdje bi inače bio smješten konvencionalan motor koristi kao dodatan prtljažni prostor.

U slučaju bočnih udaraca, što je jedan od najtežih sigurnosnih elemenata za proći, Model S bio je jedini automobil koji je zaslužio pozicioniranje u kategoriju ''dobar'' uz ostalih jedan posto automobila od ukupnog broja testiranih vozila. U usporedbi s Volvo S60 modelom koji je također dobio 5 zvjezdica u svim kategorijama, Model S uspio je sačuvati 63.5 posto prostora na vozačevom dijelu u odnosu na 7.8 posto kod Volva.

Tesla je postigla ovakav nevjerojatan rezultat umetanjem nekoliko dubokih aluminijskih izbočenja na bočnim stranama vozila koja upijaju sile tijekom udarca (nešto poput metode koja se koristila za Apollo Lunar Lander vozilo) i preusmjeravaju ih na ostatak vozila. Na taj se način stup ili odsječe ili se automobil zaustavlja prije nego što stup uđe u putnički prostor.

Model S također je pokazao znatno bolje rezultate od većine testiranih vozila u slučaju prevrtanja dok su ostalih jedan posto odlikaša u ovoj kategoriji za 50 posto lošije prošli na ovom dijelu testa. Tijekom testiranja sigurnosti vozila u slučaju prevrtanja Model S jednostavno se nije htio prevrnuti korištenjem uobičajenih metoda te su inženjeri morali upotrijebiti maštu ne bi li iznašli neki poseban način da natjeraju automobil da se preokrene.

Također valja spomenuti podatak vezan za opseg štete krovištu automobila na kojem je Model S popustio tek nakon sila iznad 4 G. Iako točna brojka nije poznata zbog toga što je Model S potrgao testni stroj, ovaj podatak govori da bi se na krov Model S limuzine mogla postaviti još četiri Model S vozila prije nego što bi krovište počelo popuštati. To je ostvareno ponajviše zahvaljujući ojačanjima središnjeg B stupa spojenim visoko-otpornim vijcima kakvi se koriste u aeronautičkoj industriji.

►►►   Kako vam se dopada mat plava Tesla S na 22-inčnim Vossen naplatcima?

Litij-ionske baterije Modela S ni u jednom se trenutku nisu zapalile, prije, tijekom ili nakon NHTSA-ovog testiranja. Valja spomenuti i da se niti jedan paket litij-ionskih baterija koje Tesla proizvodi nikada nisu zapalile u Model S limuzini ili Roadsteru čak i u slučaju sudara pri velikim brzinama. Iako je statistički malo vjerojatno da će to dugoročno ostati tako, Tesla nije zabilježila niti jedan slučaj da je ijedan putnik u Modelu S ili Roadsteru ikada smrtno stradao.

NHTSA ne izdaje ocjene iznad 5 zvjezdica ali, kako kažu iz Tesle, dodatno nagrađuje automobile sa sigurnosnom razinom iznad te najviše ocjene s dodatnom VSS (Vehicle Safety Score) ocjenom koja se dodjeljuje proizvođačima te je tako i Teslin Model S dobio sveukupnu ocjenu od 5.4 zvjezdice.

Međutim, svi gore spomenuti podaci i rezultati ne govore cijelu priču. Nakon što je Tesla objavila da je njihov Model S najsigurniji automobil koji je NHTSA ikada testirao, američka savezna uprava za sigurnost prometovanja na autocestama (National Highway Traffic Safety Administration) izdala je priopćenje u kojem objašnjavaju način na koji ocjenjuju automobile. Iako NHTSA nije demantirala da je Model S vrlo siguran automobil, agencija kaže da je njihov sustav ocjenjivanja u rasponu od jedne do pet zvjezdica, ni više ni manje.

To znači da ne postoji način da se određenom modelu automobila dodijeli viša ocjena od 5 zvjezdica a Tesla tvrdi da su dobili sveukupnu ocjenu od 5.4 zvjezdice. NHTSA također nije ništa spomenuo o kvaru opreme tijekom testiranja Modela S što je još jedan navod proizvođača električnih automobila.

Mislimo da je najbolje rješenje da Tesla svoj Model S ponovo testira u Europi (EuroNCAP) kako bi se ovi podaci potvrdili ili demantirali.
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene