Volkswagen je u srpnju 1973. počeo dostavljati prve primjerke novog modela u ponudi, Passata, gradske limuzine namijenjene obiteljima srednje klase. Dovoljan dokaz uspješnosti ovog modela jest činjenica da se Passat prodao u više od 20 milijuna komada diljem svijeta od svog uvođenja te davne 1973. godine do današnje sedme generacije.
Prije 40 godina, Volkswagen je tako predstavio novi model s kojime je nastupilo novo doba moderne tehnologije i modernog dizajna u automobilističkoj industriji, a bio je to Passat. Automobil je dizajnirao Giorgio Giugiaro, a model primarno zamišljen kao hatchback uskoro je popratila i karavanska verzija nazvana Variant. Samo godinu dana kasnije, upravo je Passat zauzeo prvo mjesto na popisu najprodavanijih automobila u Njemačkoj. Prvi Passat, temeljen na Audi 80 modelu, ostao je u proizvodnji do 1980. a prodan je u 2,5 milijuna jedinica dok se nije pojavio tzv. B1.
Njegov nasljednik, ponovno u obje karoserijske varijante kao i prvi model, proizvodio se do 1987. a s ovom generacijom uvedene su i neke nove tehničke komponente poput pogona na sva četiri kotača, turbo dizelskog motora, 5-cilindričnog benzinskog motora i Formula E varijante sa smanjenom potrošnjom goriva, preteće današnje BlueMotion tehnologije. B2 verzija Passata na raznim se tržištima prodavala pod raznim imenima pa je tako postojao Santana, Quantum, Corsar, Carat, Dasher i Magotan.
Kao pravi svjetski automobil 80-ih godina, Passat se proizvodio i u Belgiji, Španjolskoj, Brazilu, Meksiku, Južnoafričkoj Republici i Japanu. Ovaj je model također zaslužan za uspjeh VW brenda u Kini gdje se Santana B2 proizvodio do 2012. godine dok se produžena varijanta, Vista, i dalje proizvodi! S gotovo 5,5 milijuna prodanih jedinica druge generacije Passata u svim svojim varijantama, malo je reći da je automobil bio veliki uspjeh.
Passat modeli treće (1987. – 1993.) i četvrte generacije (1993. – 1997.) izrađivali su se isključivo u limuzinskoj karoserijskoj varijanti a hatchback, ili kombi-limuzinska varijanta, je ukinuta. Novi aerodinamički optimizirani modeli nudili su mnoge pogodnosti i zahvaljujući poprečno ugrađenom motoru i prijenosu čime se omogućilo puno više prostora u unutrašnjosti automobila. TDI tehnologija, turbo benzinski motori pa čak i kompaktni 6-cilindrični motori počeli su se uvoditi u Passat modelsku liniju. Jedna trećina modelske linije Passata, oko 1,6 milijuna, prodana je na stranim tržištima. Passat B4 dobio je čvršću karoseriju, više sigurnosnih opcija i još širu ponudu dizelskih motora.
Peta generacija (1996. – 2005.) postavila je još više standarde. S potpuno pocinčanom karoserijom, naprednom TDI tehnologijom i snažnim motorima s četiri, pet, šest i osam cilindara i razinom kvalitete kakva je dotad bila moguća samo u klasi luksuznih automobila, Passat je postao svoja vlastita klasa automobila. U Kini se proizvodila i produžena verzija koja je iz proizvodnje izašla 2009. Sveukupno četiri milijuna Passata B5 prodano je na međunarodnim tržištima.
Od 2006. do 2009. proizvodila se šesta generacija Passata s kojom je uvedena nova karoserijska forma – CC, moderan i elegantan coupe s četiri vrata. Prvi put s Passatom je tada ponuđen prijenos s dvije spojke a uvedeni su i novi snažni dizelski i benzinski motori kao i štedljive BlueMotion verzije.
Nakon B6 uslijedila je postojeća generacija Passata koja je daljnje unaprijeđena i još luksuznije opremljena. Passat je opet podigao ljestvicu vezano za sigurnost i pomoćne sustave te je uz sada nezavisan CC model uvedena još jedna nova varijanta B7 Passata – Alltrack verzija s opcionalnim pogonom na sva četiri kotača. Jedinstveni modeli za strana tržišta, poput nove limuzine srednje klase za kinesko tržište i Passata za SAD-, zaokružili su globalnu ponudu ove modelske linije.
Passat je dizajniran za vječnost, a od svog prvog uvođenja na tržište osigurava uspjeh VW brenda na tržištima diljem svijeta. Sa svakom novom generacijom uvode se nove napredne tehnologije i podiže razina kvalitete. Koliki je uspjeh VW postigao s Passatom govori podatak da je Volkswagen do kraja 2012. prodao više od 20 milijuna Passata i inačica Passata diljem svijeta.
U foto galeriji možete vidjeti sve generacije Passata!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.