Stigli novi rezultati NCAP testiranja – tko je podbacio?
Piše NOkru,
10. prosinca 2012. @ 09:00
Euro NCAP nedavno je objavio rezultate testiranja 15 vozila te je također dodijelilo nagrade za napredne pomoćne sustave i tehnologije u sklopu svog Advanced programa procjene.
Podijelite
Euro NCAP svake godine izdaje rezultate testiranja sigurnosti vozila a mi vam ovim putem prenosimo njihove zaključke. Među testiranim automobilima ovog puta našli su se Dacia Lodgy, FIAT 500L, Ford Fiesta, Ford Kuga, Hyundai Santa Fe, Mercedes-Benz A klasa, Mitsubishi Outlander, Opel Mokka, Seat Leon, Škoda Rapid i njen blizanac SEAT Toledo, te Subaru Forester, novi Range Rover, Volvo V60 Plug-in Hybrid, kao i sedma generacija VW Golfa.
Svi su automobili dobili maksimalnih pet zvjezdica na testu osim Dacia Lodgy-a koji je dobio tri. I dok tri zvjezdice možda zadovoljavaju Dacijine skromne ambicije, kupci koji drže do sigurnosti kako svoje tako i svojih suputnika možda će se odlučiti za neki od mnoštva drugih automobila i proizvođača u istoj klasi koji su na ovogodišnjem testiranju dobili pet zvjezdica.
Lodgy je dobio ispodprosječne ocjene u svim područjima. Kod frontalnog sudara, prednji A stup bio je ozbiljno deformiran na gornjem dijelu vjetrobranskog stakla a krovište se savilo do početka B stupa. Podne obloge kod stražnjih sjedala i tunel kompletno su se odvojili te je došlo do intruzije u prostor za noge a tunel mjenjača deformirao se između prednjih sjedala. Što se tiče zaštite pješaka, Lodgy je ostvario 44 posto što je prilično nepovoljan rezultat u usporedbi s drugim automobilima koji su svi osvojili minimalno 60 posto. Rezultat od 77 posto u području zaštite djece sam po sebi nije ništa posebno obzirom na samoprozvanu reputaciju Dacie Lodgy kao obiteljskog vozila. Također, Dacia je odlučila da neće uključivati ESC sustav (Electronic Stability Control) kao dio standardne opreme iskorištavajući tako posljednju šansu da smanji troškove prije nego što ova oprema postane obavezna.
Dr. Michiel van Ratingen, glavni tajnik Euro NCAP-a, rekao je sljedeće: ''Razočaravajuće je što je Lodgy prošao tako loše na našem testiranju, posebice nakon što je tjedan dana ranije Sandero, koji u Južnoj Americi dolazi kao Renault automobil, dobio tek jednu zvjezdicu na NCAP testiranju za Latinsku Ameriku. Lodgy je povoljno vozilo i kupci takvog vozila očekivano će pristati na kompromise u pogledu udobnosti i performansi, ali ne i sigurnosti. Euro NCAP smatra da bi sigurnost vozača i putnika trebala biti prioritet neovisno o tome koliko određeni automobil košta.''
Na suprotnoj strani cijenovne linije, Range Rover i Volvo V60 Plug-in Hybrid postigli su vrlo dobre rezultate. V60 Plug-in Hybrid ostvario je gotovo iste rezultate kao i njegova konvencionalno pogonjena varijanta koja je testirana prošle godine i to unatoč činjenici da je hibridni pogonski sklop ovom modelu donijeo dodatnih 350 kg. Suprotno tomu, Range Rover je u odnosu na prethodni model 'omršavio' za nekoliko kilograma, točnije 200 kg u odnosu na prošli model koji je testirao Euro NCAP.
Range Rover će recimo, unatoč općenito dobrim rezultatima i osvojenih pet zvjezdica na testiranju, vrlo brzo početi opremati svoja vozila s unaprijeđenim naslonjačima za glavu koji pružaju bolju zaštitu kod naglog zabacivanja glave u skladu s očekivanjima od automobila ovako visoke klase.
Novi Volkswagen Golf ostvario je slične rezultate kao i njegov prethodnik u većini testiranih područja ali zato postavlja nove standarde sigurnosti s čak sedam naprednih pomoćnih sustava koje nudi svojim kupcima. Golf je tako moguće naručiti s naprednim pomoćnim sustavom kočenja tj. Multi Collision Brake System, te Front Assist sustavom i Proactive Occupant Protection sustavom. Sva tri navedena pomoćna sustava dobila su nagradu u sklopu Euro NCAP Advanced programa procjene, kao i Lane Assist sustav.
Među ostalim automobilima opremljenim naprednim pomoćnim sustavima nalazi se Mercedes-Benzov najmanji model, A klasa, te Ford Fiesta. A klasa tako dolazi opremljena Collision Prevention Assist i Attention Assist sustavima koji su dio standardne opreme dok je PRE-SAFE sustav dostupan kao opcionalna oprema.
Fiesta je dostupna s MyKey sustavom koji omogućava da se određene kritične karakteristike za sigurnost vozača i putnika programiraju i prilagode svakom pojedinom vozaču. Kod Fieste, to znači da roditelji mogu pomoći svojoj djeci da se odgovorno ponašaju za upravljačem s limitatorom brzine i malo 'upornijim' signalom za vezivanje sigurnosnog pojasa.
Dr. Michiel van Ratingen o tom je sustavu rekao sljedeće: “Mogućnost programiranja postavki na ovakav način otvara cijeli niz novih mogućnosti i to ne samo za roditelje i njihovu djecu. Ovakva tehnologija biti će zanimljiva i poslovnim subjektima koji provode politiku sigurne vožnje (op.a. loša vijest za sve dostavljače i službene vozače) te s veseljem iščekujem još širu primjenu ovakvog tipa pomoćnih sustava u budućnosti.''
Ovi testovi nam definitivno služe kao dobar pokazatelj koji je automobil siguran i za putnike i za prolaznike/pješake. U foto galeriji možete pogledati sve automobile kako su prošli spomenuti test.