Dakle, činjenice govore same za sebe. Pogledate ekstremni Twingo imena Wind, koji koncepcijski i idejno jednostavno nema konkurencije.
Pročitajte i ovo
Vodio i Nissan
Dao ostavku iz zatvora: Carlos Ghosn više nije na čelu francuskog Renaulta
USPON I PAD VELIKOG BOSSA
Zvali su ga "ubojicom troškova", divio mu se cijeli svijet, a sada je završio iza rešetaka
No, izgledom, Wind uopće ne otkriva povezanost s Twingom. Dapače, gotovo niti s jednim Renaultom. Wind je radikalan, nabrijan, otkačen, ili, jednostavno, totalno drukčiji od drugih. Taj egzibicionizam definitivno nije po svačijem ukusu, no odluka je uvijek individualna.
Mali skučeni zvrk
Što se tiče unutarnjeg uređenja, posve druga priča. Izuzev instrumenata, interijer se predstavlja prilično siromašno. Malo više maštovitosti, ali i kvalitetnijih materijala, ovdje ne bi škodilo.U odnosu na Twinga, Wind je 20-ak centimetara dulji, no još uvijek isto toliko kraći od Clija. Dakle, riječ je o prilično malom, skučenom zvrku, čija kabina nudi dva odlična sportska sjedala, i to je to.
Na koncu, ovdje je i važnije ono što se nalazi iza sjedala. Riječ je spremištu za tvrdi pomični krov, točnije ravnu plohu, koja se sklapa u svega 12 sekundi. Dakle, ne u prtljažnik koji je s 270 litara, prilično izdašan. U odnosu na slične, nešto veće CC modele, ovo je inteligentnije rješenje, no takozvani mali CC-i, imaju i dodatna dva sjedala straga. No, tko se doista i vozi na tim kvazi sjedalima?
Sportaš željan jurnjave
Vožnja bez krova je ugodna i pri većim brzinama, koje ovaj automobil jednostavno traži. Naime, ovjes je preuzet od vrhunskog sportaša, Clija Sport druge generacije. Ta činjenica Winda pretvara u istinskog sportaša željnog stalne jurnjave zavojima. To mu adekvatno omogućuje i motor preuzet od još jednog Renualtovog sportaša, Twinga RS. Riječ je o 1.6 litrenom benzincu koji 133 konja servira pri visokim okretajima.
Zvuk motora vozača tjera na jurnjavu i gotovo svaku brzinu poželite mijenjati na limitu. Ipak, očekivali smo veći potencijal od 9,2 sekunde za ubrzanje do stotke. Istina, Wind s 1.173 kilograma nipošto nije lagan, no možda se odnosima u mjenjaču trebala smanjiti krajnja brzina i tako spustiti ubrzanje za jednu sekundu. Time bi karakter vozila bio još naglašeniji.
Još jedan gradski minus
Nedostatak tvrdog krova ipak u takvoj vožnji pokazuje nedostatke. Karoserija nema potrebnu čvrstoću, za razliku od šasije koja se sa zavojima nosi bez problema. Iznimno niskoprofilne gume idealno se slažu s karakterom vozila, no za vožnju po gradskim oštećenim prometnicama, Wind je jednostavno pretvrd. Još jedan gradski minus zbog ekstravagantne karoserije, Wind je iznimno nepregledan.
Renaultov 'povjetarac s ovim motorom dostupan je po cijeni od prilično visokih 154 tisuće kuna. Dodamo li tome i kožne presvlake, metalik boju i grijana sjedala, cijena se penje na vrtoglavih 165 i pol tisuća kuna. Nije baš recesijski, iako nam je Wind, o sebi, ostavio upravo takav dojam.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.