Najnoviji model iz Ferrarija premijerno je predstavljen na proizvođačevoj internetskoj stranici kao uvod u nadolazeću službenu premijeru na ženevskom auto salonu od kojega nas dijeli tek par dana. Ovo je zapravo najsnažniji visoko-performansni cestovni Ferrari koji će izaći iz tvornice talijanskog brenda a dolazi kao zamjena za model 599 GTB/GTO Fiorano.
Pročitajte i ovo
Napokon i službeno – ovo je novi Maserati Ghibli
Četiri sjedala i pogon na sva četiri kotača
Pogledajte FF – prvi 4x4 Ferrari
Dizajn F12 Berlinette rezultat je suradnje između Ferrarijevog dizajnerskog centra i Pininfarina studija koji je iznjedrio automobil koji svojim izgledom savršeno odražava balans između beskompromisne aerodinamike i skladnih proporcija s tipičnim elementima Ferrarijevih V12 automobila, ali i dalje na originalan i inovativan način.
Ferrari F12 Berlinetta je coupe izuzetno elegantnih ali i agresivnih linija čiji kompaktni eksterijer skriva izuzetno prostranu i udobnu unutrašnjost. Kožom presvučen interijer također predstavlja savršenu ravnotežu između moderne tehnologije i izrazito detaljne i kvalitetne ručne izrade sitnih detalja. U sredini lagane i tanke komandne ploče nalaze se novi otvori za zrak od kombinacije karbona i aluminija koje su očigledno inspirirane aeronautičkim svijetom.
Putnički prostor osmišljen je s ciljem osiguravanja maksimalne iskoristivosti s dodatnim prostorom za odlaganje stvari iza sjedala. Dok je kokpit orijentiran ka vozaču, kao i kod svih Ferrari automobila, sve komande grupirane su na način da osiguravaju maksimalnu ergonomiju i pristupačnost i lakoću korištenja za što ugodnije vozno iskustvo.
Međuosovinski razmak je skraćen, a motor, komandna ploča i sjedala leže niže u šasiji. Cjelokupan rezultat je vrlo kompaktan automobil s nižim gravitacijskim središtem te aerodinamičkom učinkovitošću koja će postaviti nove standarde u klasi.
Čovjek poznat po izuzetno velikoj stručnosti u radu s materijalima od aluminija, Scaglietti, dizajnirao je potpuno novu 'spaceframe' šasiju i karoseriju koristeći čak 12 različitih kompozita aluminija od koji su neki po prvi puta korišteni u automobilskoj industriji, a nov je i način sastavljanja dijelova. Svi ovi navedeni čimbenici rezultirali su 20-postotnim povećanjem strukturalne čvrstoće uz istovremeno smanjenje mase automobila koja iznosi sveukupno 1.525 kg (što je 70 kg manje od prethodnog V12 coupea) s idealnom distribucijom mase između prednje i stražnje osovine od 54 posto u korist stražnje osovine.
F12 Berlinettu pogoniti će V12 motor zapremnine 6.262cc koji dostavlja neviđene performanse i izrazito visok maksimalan okretni moment za atmosferski motor s 12 cilindara. Maksimalna izlazna snaga tako je 740 KS ili drugim riječima 486 KS po toni. Maksimalan okretni moment zaustavlja se na 690 Nm od čega je čak 80 posto dostupno već pri samo 2.500 o/min. Nalet ubrzanja do 8.700 o/min tako će vam dobrano protresti krv. Ovaj potentni atmosferac uparen je s F1 sustavom prijenosa s dvije spojke čiji su bliži prijenosni omjeri posebno usklađeni za performanse ovog automobila.
Najnovija zvijezda koja pod znakom Propetog konja krije 12 cilindrični atmosferski motor od nule do stotke skočiti će za samo 3.1 sekundu a za ubrzanje od 0-200 km/h biti će potrebno 8.5 sekundi. Novi F12 prošao je krug na Fiorano stazi za 1 minutu i 23 sekunde čime je postigao najnoviji rekord za ijedan Ferrarijev cestovni automobil.
U skladu s imperativima modernog doba, potrošnja goriva smanjena je za 30 posto uz emisije od 350 g/km kojima Berlinetta ima najbolje rezultate u klasi visoko-performansnih automobila. Takvi rezultati dobiveni su nakon dugotrajnih i dalekosežnih istraživanja i razvoja usmjerenih na poboljšanje učinkovitosti motora, aerodinamičkih karakteristika, guma i mase, dakle cijelog vozila.
Impresivne tehničke karakteristike nove F12 Berlinette popraćene su najnovijim karbon-keramičkim kočionim sustavom iz Ferrarija, tvorničke oznake CCM3 kao i naprednijim sustavom kontrole rada ovjesa (SCM-E). Kao i kod svih modernih Ferrari automobila i novi F12 biti će opremljen najmodernijim kontrolnim sustavima (npr. E-Diff, ESC, F1-Trac, visoko-performansni ABS i slično).
Jednako impresivne rezultate inženjeri iz Modene postigli su i u odnosu na aerodinamiku zahvaljujući uvođenju novog dizajnerskog procesa koji uključuje ekstenzivno korištenje kompjuterskih simulacija i izračuna te jednako detaljne testove u zračnom tunelu. Potisna sila tako je poboljšana za čak 76 posto (123 kg pri 200 km/h) dok je koeficijent otpora zraka značajno smanjen (Cd iznosi tek 0.299).
Takve brojke rezultat su novog tehnološkog rješenja, tzv. Aero Bridge, pri čemu se hauba koristi za generiranje potisne sile na način da svojim oblikom potiče strujanje zraka na bočne strane automobila gdje se spaja sa strujama zraka oko lukova kotača i tako smanjuje otpor zraka.
Nama izgleda fenomenalno te uz vrhunske tehnologije i vjerojatno najbolji N/A motor na svijetu predstavlja vrh sportske auto industrije.