Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Europljani obožavaju crne aute! Kao i 2008, i prošle je godine većina kupaca, njih 27 posto, odabrala crni auto. Srebrnu je favoriziralo 20 posto kupaca, pa iako nije na prvom mjestu, za srebrnu se možete kladiti kako će uvijek biti u samom vrhu. Jer njene su prednosti, vjerujemo, svima dobro poznate.


Nakon crne i srebrne, na trećem je mjestu siva, sa 18 posto. S prilično velikim razmakom, na četvrtom je mjestu plava boja s 10 posto narudžbi. Peto mjesto pripada bijeloj dok je impresivan skok s čak 10 posto narudžbi napravila smeđa, proteklih godina prilično nepopularna. Prema tome, Europljani baš i ne vole šarenilo na svojim autima.

Pogledamo li zastupljenost boja na svjetskoj razini, srebrna je broj 1. S malim zaostatkom, svega 2 posto, slijedi ju crna, a nešto veći zaostatak ima bijela. Golemo američko tržište je od 2000. do 2006. najviše biralo upravo srebrni lak, no posljednjih je godina bijela ondje apsolutni hit. No, odabir boje ima veze i s ekonomskim prilikama. 'Ono što znamo iz povijesti je da u teškim vremenima ljudi biraju crne, bijele i srebrne automobile. A kada je ekonomska situacija dobra možete vidjeti narančaste, žute, naglašeno ljubičaste automobile', kaže Jean Jennings, iz Automobile Magazinea.

Pokazatelj raspoloženja

Iako to nije jedino pravilo, dobar je pokazatelj raspoloženja kupaca. No, moderne su tamne boje postale traženije nego ikad, zato što više nisu obične i dosadne kao nekad. Napredne tehnologije i posebni aditivi podarili su im novi sjaj. 'Stare su boje imale 4 do 5 pigmenata. Boje poput ove danas imaju od 7 do 9 pigmenata, što automobilu osigurava poseban izgled i efekt presijavanja kada ga gledate iz raznih kutova', pojasnio je Chris Webb, iz General Motorsa. Boje označavaju i narav automobila i logično je da su elektroautomobili uglavnom blagih tonova.

'Emisija CO2 i okoliš su trenutno jedne od najvažnijih tema u auto industriji. A kao i u svim sferama produkt dizajna mi i ovdje koristimo tri boje kako bi naglasili tu tehnologiju – plavu, bijelu ili zelenu', ističe Webb. Te su boje manje zastupljene kod sportskih automobila. Oni se ističu naglašenim bojama, a već desetljećima prednjači crvena, a osim legendarnog Ferrarija i Amerikanci vole crvenu.

Jedna od tri najvažnije stvari pri kupnji

Proizvođači automobila posebno prate trendove ali i preferencije kupaca. Kada se kupuje auto, boja je visoko na listi prioriteta, a uz to, ona i opisuje vozačev karakter. 'Mislim da je boja jedna od tri najvažnije stavke o kojima kupac razmišlja kad kupuje automobil. U salonu traže dobru kvalitetu za uložen novac ali traže i ono što će reći nešto o njima samima', kaže Jim Parker, iz Chryslerovog Color & amp Trim Studija. 'Sve što zaokuplja ljudsku psihu, a povezano je s bojama, je naše područje istraživanja. Usko surađujemo i s drugim odijelima unutar kompanije kako bi shvatili što kupci u biti traže', dodaje.

No rijetko ćete vidjeti crveni Mercedes, no to jednostavno nije njegova boja, jer uglavnom su tamni ili srebrni. Dakle, boje karakteriziraju određeni brend. Za marku Chrysler primjerene su posve druge boje. Modelu 300 C nikako ne bi odgovarale agresivne nijanse kakve se koriste kod Dodgea i, obrnuto, Dodge bi izgledao prilično dosadno s Chryslerovim mirnim, ugodnim metalik tamnim tonovima.

Da automobilske boje nisu dostigle vrhunac, pokazuje nam nano tehnologija. Osim što će auto lak budućnosti biti otporan na grebanje, mogao bi, i ovisno o želji vozača, svaki put promijeniti boju. Žene će sigurno dodati kako je to genijalno.

Emisiju Automotiv možete gledati u njedjeljnom jutarnjem terminu na programu Nove TV.