U moru bezličnih automobila krije se nekoliko vrijednih koji označavaju najbolja vremena dizelskih motora


Nedavno započete europske akcije za zbrinjavanje starih automobila pokretanih dizelskim motorima pokrenute su s ciljem uklanjanja zastarjelih i prema okolišu vrlo okrutnih strojeva. I dok s jedne strane u potpunosti treba poticati zamjenu automobila norme Euro 4 ili manje za nove, kojima pri kupnji novog vozila kupci dobivaju velike popuste, nekoliko modela bismo sačuvali iz poštovanja zbog njihovih inženjerskih riješenja i mogućnostima.

Vezani članci Slika nije dostupna Pušenje vam iz džepova izbija više novca nego što mislite! Slika nije dostupna TOP 5 Cool karavani za prijevoz cementa i krug na Grobniku

Ovo je 5 dizelskih automobila kojima bismo oprostili ''nemarnost'' prema tratinčicama i bjeloglavom supu.

5. Alfa Romeo Sportwagon 2.4 JTDm
Iako čistokrvnim Alfistima trn u oku, prema mnogima 159 Sportwagon je najljepša Alfa novog doba, a ako se ispod poklopca motora nađe 5-cilindarski 2.4 dizelaš s 210 KS i 400 Nm, ni velika masa više neće biti problem. Ne bismoje stavili u zaborav čak ni zbog slabije pouzdanosti.

4. BMW 335d (E90)
E90 je generacija ''trojke'' koja od samog početka nije bila na dobrom glasu među ljubiteljima BMW-a, međutim kako je vrijeme odmicalo, tako je sve više ljudi mijenjalo mišljenje. Verzija 335d, iako podcijenjena, neosporivo je bila lišena loših kritika, ponajviše zbog rednog dizelaša sa 6 cilindara koji je uz pomoć turbine postizao 265 KS i do stotke dolazio za svega 5,7 s, a prema mnogim korisnicima trošio manje od 7 litara.

3. Audi A4 3.0 TDI Quattro (B7)
3.0 TDI jedan je od najraširenijih motora u Volkswagenovom koncernu, no najbolje se snašao u Audijevim modelima. To najbolje potvrđuje A4 B7 generacije u kojem je ovaj dizelski V6 preko 6-stupanjskog ručnog ili automatskog mjenjača 233 KS i 450 Nm prenosi na quattro sustav pogona na sve kotače. Primjerci s manje od 200.000 km ni danas se ne mogu naći za manje od 100.000 kuna.

2. Honda Accord Type S i-DTEC
Honda i dizel ne idu zajedno kao prst i nokat, osim ako se ne radi o 2.2-litrenom i-DTEC motoru podignutom na 180 KS i 380 Nm okretnog momenta u Type S izvedbi. Time su zadržane klasične sportske vozne osobine japanskog proizvođača, ali i udobnost na dužim rutama, odlična fleksibilnost motora, 6,5 litara prosječne potrošnje i ručni mjenjač sa 6 brzina koji može biti uzor konkurentima.

1. VW Touareg V10 R50
Tvrtka iz Wolfsburga je poznata po svojem ''školskom'' pristupu kada su u pitanju njihovi modeli, no s vremena na vrijeme i njihovim zaposlenicima potreban je ispušni ventil. Upravo se tada rađaju najbolji proizvodi, a jedan od takvih svakako je 5,0-litreni V10 s 370 KS i impresivnih 850 Nm okretnog momenta. Kada to sve završi u Touaregu, dobijemo urbani SUV koji u slobodno vrijeme može vući avione po pisti.
Navedenih 5 automobila naš je izbor. Ukoliko bi vaš popis izgledao drugačije, komentare ostavite ovdje.