Skupina poslovnjaka iz Velike Britanije odlučila je vratiti u život britanski brend ''Peel'' koji je poznat po proizvodnji najmanjih automobila na svijetu.


Nakon što su mali gradski automobili poput Smarta i iQ-a pomeli tržište, Britanci su odlučili da je pravo vrijeme da nakon 50-godišnjeg zimskog sna u život vrate najmanji proizvodni automobil na svijetu.

Vezani članci Slika nije dostupna Stigle vrućine, evo kako pripremiti automobil da se lakše bori s njima Slika nije dostupna Održana 4. velika utrka ubrzanja – tko je ovaj put najbrži?

Peel je bila tvrtka sa sjedištem na Otoku Man čija je primarna djelatnost bila izgradnja brodova od fiberglasa i dijelova za motocikle. Proizveli su i tri mikro-automobila (Peel Manxcar, Peel P50 i Peel Trident) a tvrtka je ugasila proizvodnju 1969. godine.

Prije nekoliko godina tvrtku Peel kupio je zaljubljenik u ove male neobične automobile, Gary Hillman, zajedno s partnerom Faizalom Khanom. Ova dva britanska poslovnjaka odlučila su oživjeti ovaj brend tako da zadrže njegov jedinstven šarm i veličinu. Jedina razlika je u tome što će od sada Peel P50 i Trident biti dostupni i s električnim motorima u znaku vremena u kojemu živimo.

U vrijeme kada se izvorni P50 proizvodio, automobil je u maloprodaji koštao 199 funti. Osmišljen kao gradski automobil, bio je reklamiran kao vozilo koje udobno smješta ''jednu odraslu osobu i vrećicu iz dućana.'' Jedna jedina vrata na automobilu nalazila su se sa lijeve strane a što se tiče opreme, ista je uključivala jedan brisač i jedno prednje svjetlo.

Obzirom da nije imao rikverc, kada biste htjeli skrenuti u skučenom prostoru, mogli ste ili pogurati automobil ili ga podići rukom uz pomoć poluge na stražnjem kraju, što i nije tako nemoguće kako se čini jer je automobil težio tek 59 kg. Peel P50 proizvodio se od 1962. godine do 1965. a s dimenzijama od 137 cm dužine i 104 cm širine i danas drži titulu najmanjeg proizvodnog automobila na svijetu. Kod P50 jednosjeda masa vozila iznosi tek 59 kg, a kod Trident dvosjeda ona je nešto viša, punih 99kg.

Suvremene verzije biti će predstavljene pod starim nazivima P50 i Trident ali u novim varijantama - GAS, FUN i ECO.

Mizeran dvotaktni benzinac obujma 49cc koji pogoni GAS varijantu dostavljati će 3.35 KS i 4.2 Nm dok bi se potrošnja trebala kretati oko tek 1 litru na 100 kilometara goriva. Maksimalna brzina mu je 60 km/h.

Za modele FUN i ECO u ponudi će biti dva električna motora. FUN model dolaziti će s 1.6 KS i 3.4 Nm okretnog momenta, dok će ECO model nuditi čak 4 KS i 23 Nm okretnog momenta. Autonomija oba modela iznositi će oko 80 kilometara. Najjači model razvijat će maksimalnu brzinu od 80 km/h.

Proizvođač je počeo preuzimati narudžbe a početna cijena kreće se od 7.000 funti (63.400 kn). Planira se limitirana proizvodnja od 50 primjeraka kao što je to bio slučaj i sa originalom, a samo 9 je još slobodno.

Smart, čuvaj se......stiže Peel. Mrak!