Krajem prošle godine prikazana je konceptna verzija X-klase, Mercedes-Benzovog prvog pick-upa, na koju su mnogi odmahnuli rukom, vjerujući da serijski model nikada neće ugledati svjetlo dana, međutim, Nijemci se nisu šalili, štoviše prema njihovim riječima, u ovaj segment ne dolaze kao turisti, već mu žele dati sasvim novu dimenziju.
Što predstavlja Mercedes-Benzov prvi pick-up?
Pročitajte i ovo
velika fešta
FOTO U Imotskom otkriven prvi spomenik Mercedesu na svijetu
E, to je poklon!
Svi u Hercegovini pričaju o tome: Šefica Ilijana svojoj zaposlenici Draži priredila nesvakidašnje iznenađenje
S obzirom na povećanje potražnje privatnih vlasnika za pick-up vozilima, koja više nisu samo radnički strojevi, njemački premium proizvođač je preduhitrio konkurente, nudeći prvi pravi luksuzni model u tom segmentu, kojim želi zadovoljiti novonastale zahtjeve kupaca. U tome su strateški vješto iskoristili suradnju s grupacijom Renault-Nissan, koja u svijetu pick-up-a ima jedan od vodećih modela – Nissan Navaru.
Krije li se ispod otmjene vanjštine nešto neočekivano?
Zapravo i ne jer kako smo već naveli, poslovanje s francusko-japanskom tvrtkom Nijemcima je otvorilo nova vrata, uključujući i platformu aktualne Nissan Navare, stoga je logično da je na njoj izrađena i 5.340 mm dugačka te 1.920 mm široka X-klasa. Time je Mercedes-Benz „preko noći“ dobio godine Nissanovog iskustva te se mogao više posvetiti ostvarivanju osjećaja luksuza u svojem novom modelu.
Hoće li u ponudi biti samo fancy verzija?
Pure, Power i Progressive su nazivi razina opremljenosti X-klase, od kojih posljednja u nizu predstavlja najluksuzniju verziju s kožnim električno podesivim sjedalima, 8,4-inčnim ekranom zabavno-informacijskog sustava, koji je najveći ikada postavljeni u unutrašnjost jednog pick-upa, glasovnim navođenjem te mogućnošću spajanja na Internet preko pametnog telefona.
No iako su modeli iz vrha ponude ono što Mercedes ima u fokusu kada je u pitanju X-klasa, ni građevinski radnici nisu zapostavljeni! Pure izvedba s neobojanim branicima, retrovizorima i kvakama vrata, čeličnim naplatcima, sjedalima od tkanine i upravljačem obloženim gumiranim materijalom, odlično će se snaći na svakom gradilištu, posebice kada se zna da u tovarni prostor stane 17 pedeset-litarskih pivskih bačvi. Pitamo se jesu li Nijemci napravili i otmjenu liniju radnih odijela…
Što pogoni Mercedes-Benz X-klasu?
U početku će biti dostupna dva motora. Dizelski je 2,3-litreni s četiri cilindra koji dolazi u dvije izvedbe. S jednim turbo punjačom proizvodi 163 KS i nosi oznaku X 220 d, a s dva turbo punjača broji 190 KS i ima naziv X 250 d. Benzinska verzija se označava kao X 200 i proizvodi 165 KS. Samo snažnija dizelska bit će dostupna sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem, dok je za ostale rezerviran 6-brzinski ručni. Dakako, pogon može ići samo na stražnje kotače ili na sve s 4MATIC sustavom.
Za one kojima to nije dovoljno snage, sredinom 2018. Mercedes će proširiti ponudu motora dizelskim V6 s 258 KS i 550 Nm, a ne bismo se začudili da se nekoliko primjeraka pošalje i u AMG centar na temeljnu sportsku preradu.
Koliko je potrebno platiti za premium pick-up?
Mercedes X-klasa koja s prodajom kreće sredinom jeseni, kretat će s cijenom od 37.294 eura (Njemačka), a prodavat će u Europi, Južnoj Americi, Africi i Australiji, no ne i u Sjedinjenim Američkim državama, zbog straha od toga da bi Amerikancima ovaj model bio premalen. Pretpostavljamo da Nijemci razmišljaju i o modelu većih gabarita koji bi mogao nositi naziv XL-klasa ili XXL-klasa i koji bi zadovoljio kriterije kupaca s druge strane Atlantika.