Otvoren 1967., tunel San Bernardino je druga po važnosti švicarska veza za komercijalni i privatni prijevoz , nakon prijevoja Gotthard. San Bernardino jamči čvrstu povezanost alpske doline Val Mesolcina s ostatkom kantona, tijekom cijele godine. Nastavljajući se na Via Bellinzonu i Lugano, prolaz San Bernardino predstavlja važnu vezu sa sjevernom Italijom i njenim središtem, Milanom.
Pročitajte i ovo
nesreća na planini
Horor u Alpama: Žičara ju je vukla 50 metara, a onda je pala u provaliju, obitelj je sve nemoćno promatrala
Talijansko skijalište
VIDEO Drama u žičari: Jak vjetar gotovo otkinuo gondole pune putnika
U današnje vrijeme, oko 165.000 kamiona tegli 3 i pol milijuna tona tereta godišnje. Daimlerov event znakovitog naziva 'Transalp Trucking 2010', demonstrira kronologiju ekoloških poboljšanja kod teških kamiona. Mercedesovi su kamioni od samih početaka redoviti gosti tunela San Bernardino. Dapače, još i prije, jer je jedan vlasnik Mercedesa, iz švicarskog gradića Kur, dao na raspolaganje svoje kamione kako bi se prevezlo 280.000 tona cementa na gradilište.
Kako bi obilježio pet dekada razvoja svojih kamiona, Mercedes je održao event na kojemu se našlo pet kamiona, svaki iz pojedinog razdoblja te najnoviji model Actros. Razlike u odnosu na nekadašnji transport dobara i današnji, više su nego očite, a naglasak je prvenstveno na ekološkom aspektu razvoja kamiona. Smanjena potrošnja i niska emisija štetnih plinova svakako su bitno unaprijedile odnos prirode i čovjeka, odnosno stroja.
Smanjena potrošnja goriva
'Kao izumitelji kamiona željeli smo praktično pokazati kako su se kamioni razvijali u posljednjih pedeset godina. Bilo što se tiče poboljšanja komfora za vozača, ili kočnica i sigurnosti ili pak što se tiče smanjenja potrošnje i emisije štetnih plinova', kaže Hubertus Troska iz Daimlera.Sama vožnja preko Alpa, i usporedba starih i novih tegljača, zorno je pokazala što se sve promijenilo tijekom godina. Gotovo možemo ustvrditi kako današnji vozači kamiona uživaju prvoklasni luksuz u odnosu na one koji su se Alpama penjali prije dvadeset ili pak pedeset godina.
Nadalje, smanjenje potrošnje goriva i emisija štetnih plinova, kroz godine je evoluiralo i postiglo impresivne rezultate. Tako je, primjerice, za tegljač potrošnja smanjena za čak 2.000 litara godišnje. Emisija štetnih čestica i dušičnih oksida je u prosjeku pala za 90 posto od 1990. Nekada su kamioni zahtijevali 6 litara goriva po toni tereta dok je danas ta brojka smanjena na svega 1,8 litara.
Stari i novi kamioni vozili su kroz Grisons, kanton 150 dolina, koji predstavlja tipičnu brdovitu regiju s prosječnom visinom od 2.100 metara iznad razine mora. Prema istraživanju univerziteta u Erlangenu, promet domicilnog stanovništva je svakako impresivan. Automobili naprave čak 70 milijardi kilometara, a kamioni između 4-6 milijardi. Turisti naprave 15-25 milijardi kilometara dok tranzitni promet čini tek marginalnu ulogu, s 1,3 milijarde kilometara.
San Bernardino je, zajedno s Julier (Julier) prijevojem, najvažnija sjeverozapadna spojnica u Grisons kantonu. Razdaljina između startnih točaka prijevojaHinter-rheina, gdje, 1620 metara iznad mora počinje San Bernardino tunel, i Mesoca (Mesoka), na 790 metara, je samo 4 kilometra zračne linije, ali je zato cesta točno tri puta duža. I svakako je prekrasna. Posebice tijekom ljetnih mjeseci kada planinski prijevoj pruža nezaboravne prizore. Jednostavno, ukoliko volite vožnju i planinske ceste, jednom u životu morali bi se provozati i ovom nezaboravnom rutom. Zašto ne već ovog ljeta.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.