FIAT će na predstojećem auto salonu u Frankfurtu predstaviti treću generaciju Pande. Novi automobil predstavlja novi korak u kontinuiranom razvoju uspješnog gradskog automobila koji je već 31 godinu prisutan na prometnicama. Panda je oduvijek bila sinonim za funkcionalni dizajn, dobre manevarske sposobnosti, prostranost, pouzdanost i udobnost. Više od 6,5 milijuna ljudi odlučilo se upravo za ovaj automobil zbog jednostavnih, ali pametnih rješenja koje nudi za potrebe svakodnevne vožnje.
Pročitajte i ovo
Rimac u Frankfurtu predstavio fenomenalni Concept One
Ford Fiesta ST koncept
Panda je čak oduvijek bila pomalo nekonvencionalan automobil koji se ne uklapa u uobičajene kategorije pomodnosti. Mnogi možda ne znaju da je upravo Panda bila prvi automobil u svojoj klasi koji je osvojio nagradu za automobil godine i to 2004.
Također je bila prvi kompakt (s manje od 4 metra ukupne dužine) sa dizelskim motorom (1986. godine) te je bio prvi automobil u klasi koji je nudio pogon na sva četiri kotača (1983.) i niz ekološki-orijentiranih motora projektiranih da nude nižu potrošnju goriva. Panda Elettra uvedena je 1990. te je tako zapravo jedan od prvih komercijalnih električnih automobila.
Iste godine kada je okićena titulom automobila godine (2004.) Panda je bila prvi gradski automobil s 4x4 pogonom koja se popela na Mount Everest na nadmorsku visinu od 5.200 metara. Pitate se otkud FIAT Panda na Himalajama? Netko se u FIAT-u dosjetio da umjesto standardnih testova pošalje Pandu s pogonom na sva četiri kotača na četiri različita kraja svijeta, te je tako osim Himalaja na svom više od milijun kilometara dugom putu otputovala do Finske na sjeveru, Južnoafričke republike na jugu, do planina Sierra Nevade u Španjolskoj na zapadu te konačno do Mount Everesta na istoku.
S trećom generacijom pred vratima, Panda je napokon potpuno dozrela, s daljnjim poboljšanjima u pogledu udobnosti te tehnološke i sigurnosne opreme. Polazeći od pretpostavke da svatko od nas ima različite želje i zahtjeve, nova Panda nudi maksimalno iskoristiv i prilagodljiv interijer s minimalnim preprekama.
Iako je i dalje vrlo kompaktan automobil, naime nova Panda se produžila tek za nekoliko centimetara u odnosu na svoje prethodnike, u unutrašnjosti ima puno prostora, a povećan je i obujam prtljažnika. S dužinom od 365 cm, širinom od 164 i visinom od 155 cm, u novu Pandu udobno se može smjestiti čak i do pet osoba uz prtljažni prostor koji je najizdašniji u klasi. Osim toga, modularnost interijera je također poboljšana zahvaljujući velikom broju pretinaca za odlaganje raznih predmeta te različitom konfiguracijom prednjih i stražnjih sjedala.
Što se tiče samih promjena u dizajnu automobila, valja spomenuti novo-dizajnirane prednje svjetlosne sklopove s malo oblijim oblikom koji od sada imaju i funkciju dnevnih svjetala. Cijeli automobil krase mekše i dinamičnije linije, a dodatno je naglašen i 'all-terrain' izgled automobila s širokim trakama koje se protežu duž boka automobila od prednjih do stražnjih lukova kotača i preko stražnjeg kraja.
Fleksibilnost je oduvijek bila jedna od jačih strana Pande, a ni ovoga puta nije ništa drugačije što se najviše vidi u interijeru automobila. Stražnje sjedalo, na primjer, može se potpuno preklopiti i pomaknuti prema naprijed, a naslon suvozačevog sjedala može se preklopiti i pretvoriti u stolić.
Pomicanjem i preklapanjem sjedala dobiva se gotovo potpuno ravna površina za prtljagu koja se proteže gotovo cijelom dužinom unutrašnjeg prostora. Nova instrumentna ploča dizajnirana je kao praktičan multifunkcionalan prostor u kojem se nalazi još jedan veliki prostor za odlaganje predmeta.
Sve u svemu, nova Panda je automobil koji ima veliku sposobnost prilagodbe različitim situacijama i potrebama a uz to nudi napredna tehnološka rješenja po prihvatljivoj cijeni.
FIAT će novu Pandu proizvoditi u također novom djelu svoje Giambattista Vico tvornice u mjestu Pomigliano D'Arco. Napredan industrijski pogon u potpunosti primjenjuje tzv. World Class Manufacturing metode rada koje zapravo predstavljaju niz proizvodnih procesa koje se koriste u tvornicama FIAT grupe čiji je cilj povećanje učinkovitosti kroz postizanje ciljeva 'nula nezgoda, nula pogrešaka, nula kvarova'.
Operativne inovacije uvedene u razne odjele za proizvodnju osiguravaju modularnost i fleksibilnost, koja u kombinaciji s poboljšanom ergonomijom i slijedom rada imaju za cilj optimalno organizirati proizvodni proces i maksimalno povećati kvalitetu proizvoda. Mnogi odjeli su automatizirani, a sam odjel za izradu karoserije upošljava 14 robota koji simultano izvode 84 radnje dok ugradnju ostalih dijelova poput vrata, haube i slično izvršava čak 603 robota. Sofisticirani mjerni instrumenti kontroliraju da je svaki dio izrađen prema specifikacijama i da sve leži na svom mjestu.
Panda dolazi isključivo u konfiguraciji s pet vrata, a prostranost unutar automobila u rangu je s višom klasom automobila. Ovo je zaista super-kompaktni automobil obzirom na male vanjske dimenzije u odnosu na prostran interijer što je izuzetno važno za automobil primarno namijenjen gradskoj vožnji.
Ergonomski postavljene komande, povišena sjedala i veliki prozori osiguravaju iznimno dobru vidljivost, a dobre vozne karakteristike i udobnost garantira već iskušana konfiguracija ovjesa: McPherson nezavisni ovjes sprijeda i torzijska osovina straga.
Što se tiče motora, valja reći da ono što karakterizira motorizacijsku ponudu Pande jest funkcionalnost i pouzdanost. Motori u ponudi tehnološki su napredni i uz dobre performanse nude uštedu goriva i smanjene emisije štetnih plinova. Posebno valja istaknuti nove 2-cilindrične motore, točnije 0,9-litreni TwinAir Turbo s 85 KS koji je proglašen međunarodnim motorom godine (International Engine of the Year 2011), te 0,9-litreni atmosferski TwinAir motor sa 65 KS, a oba standardno dolaze opremljena sa Start/Stop sustavom. Uskoro će uslijediti i 0,9-litreni TwinAir Turbo Natural Power motor s 80 KS koji koristi benzin i metan za gorivo te 1,2 EasyPower motor sa 69 KS koji koristi benzin i LPG.
Ovaj ekološki orijentiran duh savršeno upotpunjava i indikator promjena brzina koji diskretno obavještava vozača da promjeni stupanj prijenosa što dovodi do učinkovitijeg rada motora i smanjenja potrošnje goriva.
Pri dolasku na tržište Panda će biti ponuđena s prednjim pogonom dok 4x4 varijanta stiže nešto kasnije. Osim bogate ponude motora, kupci će moći birati između 3 paketa opreme, 10 boja karoserije, 4 varijante interijera te između 14-inčnih i 15-inčnih alu felgi, ukratko gotovo 600 kombinacija.
Nova Panda dolazi s 4 zračna jastuka, ABS sustavom i BAS (Brake Assist System), tu je i Isofix za dječje sjedalice, nasloni za glavu na stražnjim sjedalima te svjetlosni sklopovi s dnevnim svjetlima i još štošta, a sve to dolazi u osnovnom paketu opreme.
Novi model nudi i neke elemente koji su ekskluzivni u ovoj klasi vozila poput Blue&Me TomTom LIVE navigacije i infotainment sustava. Na popisu dodatne opreme je i proziran električki upravljan Skydome krovni prozor, te Hi-Fi sustav s CD/MP3 playerom a Dualdrive servo upravljač sa City funkcijom je dio standardne opreme.
Pomoću Blue&Me TomTom LIVE sustava vlasnici nove Pande moći će koristiti mobilne uređaje i media playere bez da uopće moraju maknuti ruke s upravljača, a navigacijski sustav koji se prikazuje preko ekrana ugrađenog u komandnu ploču nudi osjećaj spokoja i pouzdanosti jer prikazuje točne i ažurirane prometne informacije.
Automatski Dualogic robotizirani prijenos u kombinaciji s TwinAir motorom bit će dostupan nakon lansiranja novog modela. Osim toga, tijekom prve godine prodaje uvest će se i inovativni kočioni sustav koji pri brzinama ispod 30 km/h može detektirati prepreke pri manjim udaljenostima i automatski zaustaviti automobil.
Panda je tako veliki automobil u malome, prava Sport Billy torba, koja kombinacijom bogatih sadržaja i kvalitetne izrade, modularnosti i učinkovite potrošnje nudi veliku vrijednost za novac.