Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Prodaja vozila u prošloj godini blago je porasla, točnije za 7,6 posto, što za ovu godinu donosi optimizam za ovu teško pogođenu branšu.


Prema prvim podacima agencije Promocija Plus, u Hrvatskoj je u 2011. godini prodano 41.521 novih osobnih automobila, što je rast od 7,6 posto u odnosu na 2010. godini kada ih je prodano 38.570.

Vezani članci Slika nije dostupna Renaultsport predstavio posebni Clio RS 200 u mat izdanju Slika nije dostupna Volkswagen Up – novi gradski mališan

Međutim, iako podaci pokazuju oporavak tržišta ono je ipak još daleko od situacije na domaćem tržištu kakva je prevladavala u godinama prije krize. Tada se u Hrvatskoj prodavalo duplo više automobila.  2007. godine prodano je 82.664 automobila, a 2008. godine 88.265. Pad na tržištu automobila osjetio se godinu dana nakon toga kada se tržište automobila gotovo prepolovilo sa 44.891 prodanih vozila.

U 2011. godini najprodavanija automobilska marka u Hrvatskoj, što se tiče novih osobnih automobila, bio je Volkswagen sa 5.094 vozila i tržišnim udjelom od 12,3 posto.

Na drugom mjestu je Opel s 3.962 automobila i udjelom na tržištu od 9,5 posto, a treći je Renault sa 3.877 prodanih osobnih automobila koji je zauzeo tržišni udio od 9,3 posto. Daljnja mjesta zauzeli su Peugeot, Škoda, Chevrolet, Hyundai, Citroen, Ford i Kia.

Što se tiče našeg tržišta luksuznih vozila lani je u Hrvatskoj kupce pronašlo 930 Audija, 861 BMW, 501 Mercedes, 251 Volvo, 37 Porschea, 20 Lexusa, 15 Saabova, 10 Jepp-ova, četiri Jaguara, po dva Cadilaca i Ferrarija, po jedan Bentley i Rolls-Royce (ukupno 2635 vozila). Kada pogledamo u postocima to iznosi nešto više od 6% svih prodanih osobnih automobila.

Kada se gledaju laka gospodarska vozila prošle je godine u Hrvatskoj prodano ukupno 3.608 komada, što je rast za 27,7 posto u odnosu na godinu prije. Volkswagen je vodeća marka i na tržištu lakih gospodarskih vozila sa 695 prodanih primjeraka i tržišnim udjelom od 19,3 posto. Drugo mjesto sa 579 vozila i udjelom od 16 posto slijedi Citroen, a Renault je treći sa 517 lakih gospodarskih vozila i udjelom od 14,3 posto.

Dodatna karakteristika na domaćem tržištu prošle godine bila je i pojačana kupovina automobila od strane pravnih osoba što naizgled stvara sliku o pojačanom tržištu, ali nažalost rasta maloprodaje zapravo nema. Više od 1500 automobila samo dvije automobilske marke prodane su putem par javnih natječaja, a zabilježene su i pojačane kupovine od strane rent-a-car poduzeća.

Za kraj, gledano ukupno, novih osobnih i lakih komercijalnih vozila u Hrvatskoj u 2011. prodano je 45.129 primjeraka. U odnosu na prethodnu godinu to je porast za 9 posto što i nazivamo blagim oporavkom tržišta.

Što se predviđanja za sljedeću godinu tiče teško je zbog gospodarske situacije očekivati rast tržišta. Vjerojatnija je stagnacija uz ponovni blagi porast. Uz oporavak tržišta jedina nam je želja da se država aktivira oko subvencija EV vozila kako bi se njihova uporaba što više povećala a Rimac Concept i Dok-ing XD napokon dobili smisla!

Neki novinari spominju da u kriznoj godini Hrvati kupuju više luksuznih automobila nego primjerice Škoda a u te luksuzne automobile ubrajaju čak i Smart.

Mi bismo samo rekli da 6% prodanih luksuznih automobila u svakom slučaju ne predstavlja nikakvo razbacivanje ili raskoš. Ljudi su 'pomalo' zasićeni svakojakih korejskih, rumunjskih ili indijskih poluproizvoda te sve više cijene kvalitetu i sami brand te hvala bogu da imamo tih 2600 ljudi ili tvrtki koji si mogu priuštiti malo bolji automobil...pa da nam ceste nisu zatrpane jednoličnim vozilima. Onih par Porschea, dva Ferraria i jednog Bentleya barem imamo prilike vidjeti na našim cestama, što je totalno cool za ljubitelja automobila. Ipak je ovo mjesto gdje razgovaramo o automobilima a ne o politici, pravdi ili ekonomiji!

I od tih 2600 primjeraka većina ih je BMW 318d, Audi A4 2.0 TDi, Mercedes-Benz E220 CDI ili Volvo S60 kojima je cijena oko 40.000 EUR. Neš' ti luksuza!!! Bitno je samo da se negativno kritizira nešto skupo i nedostupno većini. To su automobili kupljeni privatnim novcem, a ne našim iz proračuna. Tih 2600 komada prodano je 100% regularno, sa svim plaćenim davanjima, što znači da je država dobro zaradila. Pa u čemu je onda problem? Po nama, problema nema.....i veselimo se novom Ferrariju 458 Italia koji je naručen ovih dana u Hrvatskoj a svim autokućama i autotrgovcima želimo sve najbolje u Novoj 2012. godini!

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju