Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Je li moguć kod nas?

Milan Bandić o uvođenju besplatnog javnog prijevoza: "Ja sam gospodin gradonačelnik. Ja se bavim vizijom"

Javni prijevoz/Ilustracija (Foto: Dnevnik.hr) - 1
Javni prijevoz/Ilustracija (Foto: Dnevnik.hr) - 1 DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija Javni prijevoz/Ilustracija (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Javni prijevoz/Ilustracija (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Foto: DNEVNIK.hr Javni prijevoz/Ilustracija (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Javni prijevoz/Ilustracija (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Foto: DNEVNIK.hr +0 Javni prijevoz/Ilustracija (Foto: Dnevnik.hr) - 3 Galerija 1/3 >>
Prijestolnica Estonije već nekoliko godina svojim stanovnicima omogućuje u potpunosti besplatan javni prijevoz. Manje je automobila na cestama, a više pješačkih zona. Priča je to koja se širi na ovu cijelu baltičku zemlju, no je li nešto slično moguće i u Hrvatskoj?

Eksperiment s besplatnim javnim prijevozom za sve stanovnike Tallinna pokazao se kao uspješan potez. Toliko uspješan da se projekt širi na cijelu Estoniju. No gdje je tu Hrvatska?

Pročitajte i ovo Opljačkana pošta, ilustracija Usred dana U popularnom trgovačkom centru maskirani razbojnici opljačkali zaposlenika pošte Tomislav Tomašević, gradonačelnik Zagreba - 3 Nova tehnologija Na ulicama uskoro novi niskopodni tramvaji: "Jedan košta kao manji dječji vrtić"

Najnižu cijenu javnog prijevoza u Hrvatskoj ima Zagreb. Za vožnju od pola sata, građani moraju izdvojiti četiri kune.

Na upit hoće li se povesti primjerom iz Estonije, zagrebački gradonačelnik u svom stilu odgovara: "Ja se ne bavim tehničkim stvarima. Ja sam gospodin gradonačelnik. Ja se bavim vizijom, a to je sve napravljeno na prijedlog gradonačelnika."

Pod Marjanom je pokrenut mini metro kojeg gotovo nitko ne koristi. Cijena autobusne karte je 11 kuna. Splićani ne vjeruju da bi se smanjilo korištenje automobila, čak ni ako bi prijevoz bio besplatan.

Baš kao u Splitu, i u Rijeci je nedavno europskim novcem obnovljen vozni park javnog prijevoznika. Ukupno 53 linije povezuju 13 okolnih gradova, a tjedna karta prve zone je 80 kuna. U Osijeku uz 11 autobusnih voze i dvije tramvajske linije. U prvoj zoni za 8 ili 11 kuna. Vide li oni svoj grad kao novi Tallinn?

"Pa mislim da je dobra ideja. Vidite i sami, bez obzira koliko je Slavonija široka, parkirnih mjesta je sve manje", rekao je gospodin Vinko iz Sarvaša.

Kako bi smanjili gužve koje uzrokuju automobili u našim gradovima počele su se postavljati i javni bicikli. Potez je to za svaku pohvalu. No prije uvođenja sustava javnih bicikala trebalo je razmišljati i o odgovarajućim biciklističkim stazama.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene