Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Nacionalni program

Radi se plan zaštite potrošača: Hoćemo li znati što jedemo i kako se štititi od prevara?

Jačanje zaštite potrošača (Foto: Dnevnik.hr) - 2
Jačanje zaštite potrošača (Foto: Dnevnik.hr) - 2 DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija Jačanje zaštite potrošača (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Jačanje zaštite potrošača (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Foto: DNEVNIK.hr Jačanje zaštite potrošača (Foto: Dnevnik.hr) - 3 Jačanje zaštite potrošača (Foto: Dnevnik.hr) - 3 Foto: DNEVNIK.hr +0 Jačanje zaštite potrošača (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Galerija 1/3 >>
Koja su točno njihova prava kada je riječ o kupnji i kako se mogu zaštititi, brojni građani još ne znaju. Zato ne vjeruju internetskoj kupnji, teleoperaterima, ali i nesigurni su pri izboru hrane. Upravo zato se kroz novi Nacionalni program zaštite potrošača planira raditi na boljoj edukaciji građana, ali i jačanju inspekcije.

Iako je kupnja na internetu u porastu, građanima je uglavnom draža prva opcija. ''Sama biram na licu mjesta koji proizvod ću uzeti i gledam što mi je povoljnije, internet kupovini baš i ne vjerujem'', rekla je Jasmina iz Zagreba.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Nismo kao Amerikanci, no... Proveli smo Crni petak s građanima u šopingu: Evo što se najviše kupovalo Slika nije dostupna Navali narode Osim novog toplinskog vala od ponedjeljka kreću i ljetna sezonska sniženja

U internetskoj trgovini uvijek se možete predomisliti i vratiti robu u roku od 14 dana, dok u trgovinama ovisite o volji trgovca. Uz jača prava, u planu je i jačanje sigurnosti.

''Određeni web shopovi će dobiti oznaku povjerenja i na taj način će potrošači moći biti sigurni da je web shop siguran i da to nije neki prevarant'', rekla je Dijana Kladar iz udruge potrošač.

Posebno sigurni potrošači žele biti i kada kupuju hranu. Zbog afera sa salmonelom i istraživanjima o kvaliteti hrane - i to povjerenje je poljuljano. ''Ne kupujem meso u dućanima, uglavnom u mesnica provjerenim. Zato što više vjerujem mesarima'', rekla je Iva iz Zagreba.

Uvijek je moguće obratiti se i inspekciji ili potrošačkim udrugama, no uglavnom to građani ne znaju - upozorava europarlamentarka Biljana Borzan: Mislim da se tu može kroz bolju strategiju Vlade i intenzivniji rad povećati i pojačati zaštita potrošača no nažalost još uvijek vidim da tu ima previše problema.

Iz Ministarstva gospodarstva najavljuju kako će se na edukaciji početi raditi - već u ožujku.

''Planiramo organizirati edukaciju za trgovce o potrošačkim pravima i organizirati javna događanja tijekom koji će se građani moći informirati o svojim potrošačkim pravima'', rekla je Nataša Mikuš Žigman, državan tajnica u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta.

Uz to planiraju i jačanje udruga potrošača i inspekcija - kako bi građani bili što zaštićeniji.

 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene