Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Što je uzrok padu?

Dijelovi MIG-a odvezeni u Zagreb, slijedi istraga: "Ovo je možda upozorenje da se ne forsiraju nikakve vježbe dok ne dođu novi zrakoplovi"

Aktualno Galerija Transport olupine MiG-a Transport olupine MiG-a Foto: DNEVNIK.HR Izvlačenje olupine MiG-a - 2 Izvlačenje olupine MiG-a - 2 Foto: DNEVNIK.HR Izvlačenje olupine MiG-a - 1 Izvlačenje olupine MiG-a - 1 Foto: DNEVNIK.HR Istraga na mjestu pada MiG-a Istraga na mjestu pada MiG-a Foto: DNEVNIK.hr +6 Izvlačenje olupine MiG-a - 3 Galerija 1/11 >>
Je li motor zakazao, što je dovelo do pada MiG-a koji se srušio na Papuku - tek će utvrditi istraga. Olupina aviona prevezana je u zagrebačku vojarnu.

 

  • Pronađeni su svi dijelovi olupine MIG-a, prevozi ih se u Zagreb
  • Rezultati preliminarne istrage mogli bi stići već za mjesec dana

Tijek događanja pratite iz minute u minutu: 

19:50 Stručnjak za zrakoplovne nesreće Josip Milošević otkrio je kako bi sad trebala teći istraga te da bi se preliminarni rezultati mogli dobiti za mjesec dana.

"Svaki dio koji se pronađe može biti kritičan za konačne nalaze, međutim problem je u ovom terenu. Avion je sigurno pao brzinom od 600-700 km/h, ako ne i više, i velika je mogućnost da se u mekanom šumskom tlu koje je natopljeno ovim kišama dosta toga zabilo u zemlju. Stoga bi bilo pametno s detektorima metala proći još jednom cijelo područje", rekao je.

Slijedi detaljna istraga.

"Stavi se u sigurno područje u sigurnu zgradu pod ključem, Nije dobro samo staviti to u hangar i onda staviti policijsku traku da je to kao zaštićeno, to mora biti pod ključem", dodao je.

Hoće li se potvrditi sumnje da je otkazao motor MiG-a? Poznati su po čestim kvarovima - kaže Milošević.

"Unatoč trudu službe održavanja, vi ne možete jamčiti da nešto neće otkazati tijekom leta jer su to letovi pod visokim opterećenjem", pojasnio je.

Ako se pita umirovljenog generala, pad MiG-a možda je upozorenje.

"Sigurno da je svaki let opasnost i u miru za svaki zrakoplov ako nije sto posto siguran, ako nije pregledan. Ovo je možda upozorenje za ostatak zrakoplovstva da se ne forsiraju nikakve posebne vježbe dok ne dođu novi zrakoplovi ili ovi postojeći zrakoplovi dok se ne servisiraju na pravi način", kaže Marinko Krešić, član Hrvatskog generalskog zbora.

Zbog incidenta u istrazi će se provjeriti svi MiG-ovi poput ovog - dvosjedi - koji su zasad prizemljeni.

14:20 Brigadni general Ivan Turkalj, koji je rukovodio operacijom pronalaženja pilota i ostataka zrakoplova, potvrdio je kako je pronađena crna kutija, ali još nije poznato u kakvom je stanju. Medijima se obratio na mjestu koje je od točke pada udaljeno 150 metara

"Tijekom prošla dva dana pronašli smo sve dijelove zrakolova. Oni su danas prikupljeni i evo, pri kraju smo utovara. Ostalo je nešto sitnih dijelova koje ćemo tijekom dana utovarit u ovaj kamion. Jučer smo na čelu sa županijskim državnim odvjetnikom u suradnji s našom krim policijom i našim istražiteljima za zrakoplovne nesreće proveli očevid tako da dijelovi mogu ići, i još dodatni očevid, ako bude trebao, bit će provedeni na mjestu smještaja ostalih dijelova", rekao je Turkalj.

13:00 Dijelovi MiG-a odvezeni u Zagreb

10:00 Vojna mehanizacija krenula je po olupinu.

8:00 Vojna i civilna policija osiguravaju mjesto olupine MiG-a, postavljaju blokade kako bi počeli s izvlačenjem olupine. Olupina bi tijekom dana trebala biti izvučena.

7:50 Nastavljena je istraga o padu MiG-a 21, koji se prekjučer srušio nedaleko od Slatine. Preživjela su oba pilota. Jedan od njih, kojemu su ozlijeđene noge, operiran je, a drugi je nakon noći provedene u bolnici pušten kući. 

7:45 Mjesto nesreće i dalje je zatvoreno za javnost. Na terenu su DORH, vojna i civilna policija te tim Povjerenstva za istraživanje zrakoplovnih nesreća. Što je uzrok nesreće, još se ne zna. 

 

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene