Grad Zagreb od kolovoza uvodi novu uslugu javnog prijevoza – sustav javnih bicikala pod nazivom "Bajs".
Rat na Bliskom istoku
Ubijen prvi savjetnik iranskog ajatolaha, Izrael poručio: "Teheran će gorjeti"
Fordo
Pogledajte što je Iran učinio prije izraelskog napada
Doznaje Dnevnik Nove TV
Glavni istražitelj otkrio detalje užasa na Markuševcu: Ubojica je čekao u garaži, a onda je prišao vozilu...
Projekt su u utorak predstavili gradonačelnik Tomislav Tomašević u Gradskoj upravi, uz zamjenike Danijelu Dolenec i Luku Korlaeta, kao dio šire gradske strategije za unapređenje kvalitete života, čišći zrak i održivi promet.
"Uspostavom sustava 'Bajs' građanima se daje mogućnost fleksibilnog i brzog kretanja gradom uz kombinaciju različitih oblika prijevoza. Ova usluga građanima omogućava da do najbliže stanice javnog prijevoza dođu biciklom, zatim nastave putovanje autobusom, tramvajem ili vlakom, a nakon dolaska na željenu destinaciju ponovno koriste bicikl kako bi došli do svog krajnjeg odredišta", objasnio je Tomašević.
Zagrebačka gradska uprava predstavila novi sustav javnih bicikala - 2
Foto:
Grad Zagreb
Prvih 2000 plavih bicikala s košaricama, od kojih će dio imati i dječje sjedalice, bit će postavljeno do kraja ljeta na najmanje 180 lokacija diljem grada. Stanice su pažljivo odabrane uz ključne prometne pravce – blizu stanica javnog prijevoza, škola, sportskih centara i u gusto naseljenim kvartovima.
Detalji nove usluge javnog prijevoza
Vožnja do 30 minuta koštat će 0,50 eura, mjesečna pretplata iznosit će 5 eura, dok će godišnja pretplata biti 30 eura. Sustav će biti dostupan 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu, uz redovito održavanje i osiguranje dovoljnog broja bicikala na svakoj lokaciji.
Uslugu će pružati zagrebačka tvrtka Sustav javnih bicikala d.o.o., koja je odabrana preko javne nabave kao licencirani partner globalnog Nextbike sustava. Projekt uključuje razvoj korisničke aplikacije, operativni sustav za nadzor, kao i servisiranje tijekom četiri godine.
Zagrebačka gradska uprava predstavila novi sustav javnih bicikala - 3
Foto:
Grad Zagreb
Ukupna vrijednost ugovora iznosi oko 9,3 milijuna eura bez PDV-a, a Grad Zagreb taj će iznos umanjiti za 70 % prihoda ostvarenih od najma bicikala. Tijekom prve godine planirano je pozorno praćenje i analiza korištenja sustava, uz mogućnost proširenja za dodatnih tisuću bicikala.
Zagreb se tom uslugom pridružuje europskim gradovima poput Berlina, Beča i Budimpešte, koji već uspješno koriste slične modele.