Britanski Guardian i francuski Le Monde izvijestili su u srpnju da je Uber Technologies kršio zakone i potajno lobirao kod političara u sklopu agresivnih nastojanja da se proširi na nova tržišta od 2013. do 2017. godine, napominje Reuters.
Irac Mark MacGann vodio je lobističke aktivnosti Ubera koje su kompaniji trebale priskrbiti političku potporu i u srpnju je otkrio da je upravo on novinarima dostavio više od 124 tisuće njezinih dokumenata.
Rekao je da je odlučio progovoriti zato što vjeruje da je Uber svjesno kršio zakone i obmanjivao ljude o prednostima koje vozačima nudi njegov poslovni model.
"Nismo i nećemo se opravdavati za ponašanje u prošlosti koje očito nije u skladu s našim sadašnjim vrijednostima", priopćio je tada Uber u odgovoru na medijske napise.
Nepravedan sustav zapošljavanja
Na Web Summitu u Lisabonu, MacGann je u srijedu Uberu poručio da je njegov trenutni model "apsolutno neodrživ", unatoč poboljšanju.
Uber je nedavno ponovio da su neovisni vozači srž njegovog poslovnog modela budući da svi žele status samozaposlenih i svi žele fleksibillnost, istaknuo je MacGann.
Dodao je da činjenice opovrgavaju taj stav, podsjetivši da neki Uberovi vozači tuže kompaniju u više zemalja "kako bi dobili minumum minumuma socijalne zaštite, kao što je plaćeno bolovanje".
Uberov sadašnji glavni izvršni direktor Dara Khosrowshahi i njegov izvršni tim "napravili su puno dobrih stvari, ali čeka ih još jako, jako puno posla", zaključio je MacGann.
Kad su ga upitali za komentar, glasnogovornik Ubera uputio je u srijedu na tekst koji je Khosrowshahi napisao za New York Times 2020. godine, ocijenivši da je "trenutni sustav zapošljavanja zastario i nepravedan".
Radnici žele fleksibilnost i prava iz radnog odnosa, ustvrdio je šef Ubera, zaključivši da su potrebni novi zakoni koji će im u tome pomoći.
"Predlažem da se od tvrtki u ekonomiji baziranoj na povremenom zapošljavanju traži osnivanje fondova za beneficije koji će radnicima isplaćivati gotovinu za beneficije po njihovoj nahođenju, poput zdravstvenog osiguranja ili plaćenog slobodnog vremena", napisao je.
Radnici u modelu povremenog zapošljavanja izgubili bi fleksibilnost koju danas imaju kada bi postali radnici s punim radnim vremenom i pravima, a vožnje bi bile skuplje, napisao je Khosrowshahi.