Najveći europski operater aplikacija za parkiranje EasyPark Group prijavio se regulatorima za informiranje u EU i Velikoj Britaniji nakon što su hakeri ukrali podatke o korisnicima.
Vlasnik brendova među kojima su RingGo i ParkMobile rekao je da su ukradena imena klijenata, telefonski brojevi, adrese, adrese e-pošte i dijelovi brojeva kreditnih kartica, ali je rekao da podaci o parkiranju nisu bili dio kibernetičkog napada.
Tvrtka nije rekla koliko je njezinih korisnika pogođeno. Glasnogovornik je rekao da su većina korisnika u Europi pogođeni ovim napadom oni brenda EasyPark, a to znači da su ukradeni podaci tisuća korisnika, među kojima bi moglo biti i onih iz Hrvatske.
Središnja zbirka podataka o lokaciji koju koriste tvrtke za parkiranje posebno je osjetljiva jer bi se mogla koristiti za fizičko praćenje ljudi, piše The Guardian.
EasyPark je u vlasništvu privatnih investitora Vitruvian Partners i Verdane, koji su ga kupili od BMW-a i Daimlera 2021. Njegove aplikacije EasyPark, ParkMobile, RingGo i Park-line rade u više od 4000 gradova u 23 zemlje, uključujući SAD, Australiju, Novi Zeland i većini zapadnoeuropskih država poput Njemačke, Francuske, Španjolske, Italije i Ujedinjenog Kraljevstva.
Korisnici RingGoa bili su pogođeni jer su neke od njegovih usluga bile integrirane s tehnologijom EasyPark, ali platforma RingGo nije probijena, rečeno je.
Tvrtka još nije upoznata sa slučajevima korištenja ili objavljivanja ukradenih podataka i nije primila zahtjev za otkupninom.
Grupacija EasyPark priopćila je da je otkrila kršenje 10. prosinca i počela obavještavati sve pogođene korisnike nekoliko dana kasnije. Švedsko regulatorno tijelo za zaštitu privatnosti obaviješteno je kao vodeće tijelo za EU, dok su obaviješteni i Ured povjerenika za informacije u Velikoj Britraniji i švicarski regulator podataka.
EasyPark je rekao da je da su "nekoliko znamenki IBAN-a ili broja kreditne kartice" hakirani i bili dio otkrivenih podataka, ali nikakva kombinacija ukradenih podataka nije se mogla koristiti za plaćanje. Međutim, upozorio je da kupci trebaju biti svjesni phishinga, kada napadači koriste neke informacije kako bi prevarili ljude da daju novac ili podatke o plaćanju.