Povjerenstvo je zaprimilo 12 kandidatura, 11 s dovoljnih 10.000 potpisa, jednu, onu nezavisnog Slobodana Midžića, sa samo jednim, njegovim potpisom, pa je bilo očekivano da će ju DIP odbiti.
Državno izborno povjerenstvo pregledalo je potpise kandidata za predsjedničke izbore. U utrku za Pantovčak ide 11 kandidata.
Povjerenstvo je na sjednici utvrdilo listu kandidata za predsjednika, čime je počela službena promidžba.
Kandidature s dovoljnim brojem potpisa podnijeli su aktualna predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović, bivši SDP-ov premijer Zoran Milanović, pjevač Miroslav Škoro, europarlamentarac Mislav Kolakušić, ekonomist Dejan Kovač, bivši pravaš, a sada čelnik stranke Desno Anto Đapić.
Isto su učinili redatelj Dario Juričan odnosno Milan Bandić, kandidatkinja Radničke fronte Katarina Peović, zastupnik Ivan Pernar (SIP), predsjednica Starta Dalija Orešković i predsjednik Hrvatske stranke svih čakavaca, kajkavaca i štokavaca Nedjeljko Babić.
Po brojnosti kandidatura, ovogodišnji će predsjednički izbori biti u ''zlatnoj sredini''. Najviše ih je, njih 13, bilo 2004. godine, a najmanje prije pet godina kada ih je bilo samo četvero. Početkom novog stoljeća bilo ih je devet, a 2009. godine 12 kandidatura.
Izborna promidžba do ponoći 20. prosinca
Kandidati će se biračima službeno moći predstavljati do ponoći 20. prosinca, kada nastupa dvodnevna izborna šutnja, podsjetila je potpredsjednica DIP-a Vesna Fabijančić-Križanić.
Kandidatima je poručila da vode brigu o financijskim aspektima promidžbe, da će morati prikazati sve donacije, sva vlastita sredstva, troškove, cijene i popuste medijskog oglašavanja. Po novome, posebno će morati iskazati trošak promidžbe na društvenim mrežama.
Svaki kandidat na promidžbu smije potrošiti do osam milijuna kuna, a što su i koliko potrošili, odnosno koliko su dobili, morat će izvijestiti već sedam dana prije izbora. Njihova će se izvješća objavljivati na jednom mjestu, mrežnoj stranici DIP-a i bit će dostupni širokoj javnosti.
Za razliku od prošlih izbora, predsjednički kandidati na ovima nemaju obvezu izvijestiti koliko vlastitih sredstava kane potrošiti na promidžbu. (Hina)